חוות דעת אורטופדית

כתיבת חוות דעת אורטופדית מקצועית למקסום ההצלחה!

תחום האורטופדיה היא תחום בעולם הרפואה (תחת קשת התחומים של  עוסק בכל מה שקשור למחלות של מערכת השלד והשרירים בגופנו: עצמות, מפרקים, גידים, רצועות ומערכת העצבים. תפקידו של האורתופד המומחה (שעליו להיות בעל תואר ברפואה ואחרי התמחות של 6 שנים באורטופדיה לאחר סיום הלימודים) הוא לאבחן את הבעיה הרפואית / פציעה וכן להעניק על המלצות לטיפול. המחלה יכולה להיות מחלה מולדת או בעיה / פציעה שהתרחשה במהלך חיינו אם זה מסיבות שבאשמתנו (פעילות ספורטיבית מאומצת לדוגמא) או שלא באשמתנו (תאונה בה הצד השני הוא הפוגע). 

מהי חוות דעת אורתופדית?

חוות דעת רפואית אורטופדית ניתנת ע"י רופא מומחה בתחום האורטופדיה ובה הרופא נותנת את חוות הדעת המקצועית אודות הבעיה הרפואית של החולה – אם זה פגיעה כלשהי היוצרת מוגבלות ביכולת התנועה (מוטוריקה), קושי בביצוע פעילות פיזית מאומצת או פעולות חיוניות המשפיעות על הפעילות היומיומית או העבודה ובהתאם את מידת העזרה לה יצטרך, באופן זמני או קבוע.

לחוות הדעת ישנה משקל רב מכל הבחינות, הן עבור תוצאות המשפט במקרים של תביעה משפטית לשם קבלת פיצויים, הן עבור קבלת אחוזי הנכות מביטוח לאומי וכן פיצויים עבור אובדן כושר עבודה במקרים של מחלה המשפיעה ישירות על יכולת הנפגע לבצע את העבודה בתחום העיסוק שלו.

פניה לרופא מומחה לשם מתן חוות דעת רפואית נעשית לרוב מכיוון שבסופו של דבר חוות הדעת היא סובייקטיבית, כשרמת המומחיות והניסיון הן בתחום הרפואי והן בתחום כתיבת חוות הדעת הרפואיות משתנה בן רופא לרופא. כך שבמקרים רבים המטופל יעדיף לבחור ברופא בעל מומחיות רבה בבעיה הספציפית שלו, לצד ניסיון בכתיבת חוות דעת מקצועית אשר עשויה לשקף את המחלה בצורה המקיפה ביותר עבור הגורמים השונים בדגש על בית המשפט והביטוח הלאומי.

יש לציין כי חוות הדעת של המומחה חייבת להיות אובייקטיבית לחלוטין ולשקף את מצבו הרפואי האמיתי של התובע תוך התבססות על הידע הרפואי של כותב חוות הדעת. נפרט על המקרים בהם חוו"ד אורטופדית נדרשת:

חוות דעת אורטופדית

חוות דעת אורטופדית לביטוח לאומי לקבלת קצבת נכות

כל אדם עובד בישראל מפריש מהמשכורת שלו סכום כסף עבור הביטוח הלאומי. במקרים של פגיעה גופנית או נפשית כלשהי, פגיעה אשר אומתה מול הגורם הרפואי הרלוונטי ובמקרה זה – אורתופד מומחה, אשר משמעותה נכות זמנית או קבועה ניתן להגיש בקשה לקבלת פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. את הבקשה יש להגיש בליווי חוות דעת רפואית של אורתופד מומחה עבור וועדה רפואית אשר קובעת את אחוזי הנכות וגובה הקצבה בהתאם לרמת הפגיעה והמוגבלות של המטופל, תוך התבססות על חוות הדעת הרפואית.

חוות דעת רפואית משפטית של אורטופד לקבלת פיצויים

מוגשת במקרים של הגשת תביעה לבית המשפט במקרים של נזקי גוף – תאונת דרכים, חבלה או תביעה מול המעסיק (התביעה לפיצויים במקרים הללו הן מול חברות הביטוח). עורכי הדין אשר מייצגים את הנפגע התובע ונעזרים בחוות דעת הרפואית לשם תיקוף טענותיו אודות הסיבות לגרימת הנזק וכן להערכת מצבו הרפואי והתפקודי הנוכחי והעתידי של התובע באופן מקצועי על ידי רופא מומחה. במקרה הזה, לא רק מדובר בדרישה לקבלת פיצויים עבור הנזק שנגרם לתובע אלא במטרה להוכיח שהנתבע הוא הגורם שהוביל לפגיעה, אם זה כתוצאה מפגיעה ישירה או כתוצאה מפעילות במסגרת העבודה במקרים של תביעת מעסיק. במקרים של חוות דעת המוגשת לבית המשפט ישנה חשיבות למומחיות, לניסיון של המומחה בכתיבת חוות דעת רפואיות וכן בניסיון בהופעה מול בית המשפט.

חוות דעת אורטופדית לבית המשפט במקרים של רשלנות רפואית

חוות דעת זו נדרשת במקרים בהם הנזק שנגרם לתובע נגרם (לטענתו) עקב טיפול רפואי אשר נעשה ברשלנות ולפיכך הוא דורש פיצויים עבור הנזק שנגרם לו. במקרה כזה יש להיעזר בשירותיו של אורתופד מומחה ובכיר שיציג את מצבו הרפואי של המטופל ואת מסקנות חוות הדעת בצורה ברורה בבית המשפט ויענה על כל השאלות בביטחון רב בהסתמך על הידע המקצועי שלו.

חוות דעת אורטופדית למשרתים בשירות ביטחון וצבא

במקרים כאלה מוגשת חוות דעת אורתופדית עבור חיילים המשרתים בצבא או משרתים אחרים בתפקידי בטחון לשם שינוי התנאים, התפקיד או הפרופיל וכן במקרים של תביעה נגד הצבא במקרים פגיעה במסגרת התפקיד או במסגרת של רשלנות רפואית.

חוות דעת רפואית משפטית במקרים של תאונות דרכים

קבלת חוו"ד לשם קבלת פיצוי מחברת ביטוח הרכב וכן אחוזי נכות מטעם המוסד לביטוח לאומי. פציעות נפוצות במקרים של תאונות אלה הינן אורטופדיות, אם אלו פגיעות גב ועמוד שדרה, פגיעות בגפיים ועוד.

הגשת חווד אורטופדית תעסוקתית

במקרים בהן הפציעה נגמרה במסגרת העבודה, אם זו תאונה או חבלה כלשהי יש צורך בחוות דעת של מומחה לשם קבלת פיצויים מטעם חברת הביטוח. במסגרת חוות דעת יצוינו הסיבות לנזק הגופני ואם הן אכן נגמרו כתוצאה מהעבודה, את ההשלכות הרפואיות של נזקים אלה על המטופל ועל הפגיעה התפקודית הספציפית של התובע בהקשר לתחום העיסוק שלו.

בעיות אורטופדיות נפוצות

פריצות דיסק וכאבי גב

נזקים נפוצים אשר נגמרים בעבודות המשלבות העבודה פיזית. לדוגמא: בעבודות בענף הבניה, עבודות פיזיות לוגיסטיות במחסנים, הובלה וסבלות ועוד. חוות דעת אורטופדית נועדה להוכיח את טענותיו של התובע כי הפגיעה אכן נוצרה כתוצאה מפעילות בעבודה ולהסביר כיצד הדבר התרחש בפועל וכן לשם קבלת אחוזי נכות מהביטוח הלאומי. כמו כן,  יש לבדוק את עברו הרפואי של התובע ולראות אם הוא לא היה כבר עם פריצות דיסק ובעיות גב.

קרעים ברצועות

אלו פציעות המאפיינות פעילות ספורטיבית מאומצת ולכן הן שכיחות מאוד בקרב ספורטאים מקצוענים ובחיילים קרביים. הקרעים בברכיים או בכתפיים עלולים לפגוע ביכולת של הנפגע לעבוד במקום עבודתו או להשבתתו מפעילות ספורטיבית מסוימת באופן זמני או לצמיתות. במקרים כאלה יש לבחון במסגרת חוות הדעת האורתופדית אם הנזקים נגמרו כתוצאה מפעילות ממקום העבודה וכן את חומרת הפציעה ויכולת התפקוד הנוכחית והעתידית של המטופל ובהתאם להגיש את תביעת הפיצויים.  כמו כן, חוות הדעת נחוצה לשם תביעה / קבלת אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי.

מחלות כף היד

בעיה רפואית האופיינית לסגנון העבודה היום המשלב עבודה ממושכת מול המחשב, דבר עלול לבעיות רפואיות רבות, כמו בעיות עיניים, השמנת יתר, סכרת, מחלות לב וכן לבעיות אורתופדיות כמו בעיות גב, לתסמונת תעלת שורת כף היד (תסמונת התעלה הקרפלית) ועוד. גם כאן תפקידה של חוו"ד הרפואית היא להצביע האם הנזק נגרם כתוצאה מהעבודה, מהי חומרת הנזק וכיצד זה משפיע על תפקוד הנפגע וכן לשם תביעה / קבלת אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי.

תתי תחומים, מחלות וטיפולים נפוצים בתחום האורתופדיה  

תתי תחומים:

  • אורתופדיה של היד
  • שחזור מפרקים
  • אורתופדיית ילדים

מחלות וטיפולים נפוצים בהן ייתכנו מקרים של רשלנות רפואית וכן אפשרות לקבלת פיצויים / קצבת נכות:

  • ניתוחי עמוד שדרה
  • ניתוחי כף יד
  • ניתוחי כף רגל
  • ניתוחי כתף ומרפק
  • פריצות דיסק
  • היצרות בתעלה
  • שברים בחוליות
  • עקמת
  • מחלות ניווניות
  • קיבועי שברים
  • ניתוחי שברים
  • החלפות מפרקים – החלפת מפרק ברך, החלפת מפרק ירך, כתף ומרפק.
  • ניתוחי מפרקים לתיקון פגמים ובעיות בתפקוד.
  • ארתרוסקופיות, שחזור ותיקון רצועות במפרק.

כיצד השירות עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת אורטופדית!