חוות דעת פסיכיאטרית בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

חוו''ד הניתנת ע''י פסיכיאטר מומחה

חוות דעת פסיכיאטרית הינה מסמך אשר נכתב על ידי רופא מומחה בתחום הפסיכיאטריה במקרים בהם נדרשת הערכה פסיכיאטרית של הנדרש לחוו"ד זו. לחשיבות של חוות דעת זו ישנה משקל רב בשיקולים של מקבלי ההחלטות, אם זה במסגרת בית המשפט או הועדות הרפואיות הרלוונטיות. אי לכך, מוטב להיעזר בפסיכיאטר מומחה תוך התמקדות ב-3 נקודות עיקריות:

פסיכיאטר בעל מומחיות ספציפית בתחום המדובר – לדוגמא, במידה ומדובר בהערכה פסיכיאטרית של נער מוטב כי תחום התמחותו המרכזי של הפסיכיאטר היא בעבודה מול ילדים ונוער.

מומחיות בכתיבת דעת פסיכיאטרית – אבחנה פסיכיאטרית היא אינה פשוטה ועשויה אף להשתנות מפסיכיאטר אחד למשנהו. אי לכך, על הפסיכיאטר להכין חוות דעת תוך הבנה בסיסית של הסוגיות והשאלות המשפטיות אשר עלולות לצוץ בנוגע לשאלת מצבו הנפשי של המטופל. חוות הדעת צריכה להיכתב בצורה ברורה, להיות מקיפה תוך נתן נימוקים מפורטים אודות כל קביעה והמלצה. לכן, לא די במומחיות של הרופא, אלא ישנה חשיבות גדולה גם במידת הניסיון בכתיבה ובהעברת הידע המקצועי אל המסמכים בכתב.

הופעה בבית המשפט – בנוסף לכתיבת חוות דעת מקצועית במקרים בהם הרופא מזומן לבית המשפט חשוב כי הוא יהיה בעל יכולת עמידה מול קהל ויציג את דבריו בצורה משכנעת תוך מתן תשובות ברורות לכל שאלה שתופנה לעברו מצד עורכי הדין

סוגי חוות דעת פסיכיאטריות

חוות דעת פסיכיאטרית לביטוח לאומי

בדומה לנכות גופנית, בעלי נכות נפשית זכאים לקצבת נכות מטעם הביטוח הלאומי. על הפסיכיאטר לבחון היטב את מצבו הנפשי של הנבדק ולבדוק אם מדובר בנכות נפשית זמנית או קבועה ובהתאם להחלטות הועדה הרפואית, אשר עשויה לתת משקל רב בהחלטה לחוות הדעת של הרופא המומחה, יקבעו אחוזי הנכות ובהתאם גובה קצבת הנכות.

חוות דעת פסיכיאטרית
חוות דעת פסיכיאטרית

חוות דעת לצרכים רפואיים

 במקרים בהם מצבו הנפשי של הנבדק דורש חוות דעת מטעם פסיכיאטר מומחה לשם בחינת ביצוע שינוי כלשהו הנוגע לנבדק, אם זה שינוי בטיפול, מיקום הטיפול, מעבר לפסיכיאטר או למטפל או אפוטרופוס אחר.

חוות דעת פסיכיאטרית לבית משפט

כאן נדרשת חוו"ת עבור מספר סוגיות משפטיות, ביניהן: שחרור ממעצר/אשפוז, אי שפיות, אי כשירות לעמוד לדין – כלומר לשם חיזוק טענת מייצג הנאשם כי הוא אינו היה או לשם טענה הפוכה של התביעה, הערכת מוסכנות וכן במקרים של רשלנות רפואית המפורטת בסעיף הבא.

חוות דעת להוכחת כשירות לחתימה צוואה ומסמכים חשובים

דוגמא לכך ניתן למצוא במקרים של צוואה של אדם קשיש. קשישים רבים נמצאים במצב דימנטי (שיטיון) או סובלים ממחלות שונות כמו אלצהיימר אשר פוגעות ביכולות הקוגניציה ולכן עלולים לחתום על הצוואה או כל חוזה או מסמך בעל חשיבות כשהם לא צלולים, כשיש בעלי אינטרס אשר עלולים לנצל מצב זה לטובתם. אי לכך וכדי למנוע בעיות עתידיות מוטב להיעזר בחוות דעת פסיכיאטרית טרם החתימה, לשם אישור כי החותם היה צלול בעת חתימת המסמך. במצבים אלה נעזרים בעיקר בשירותיו של פסיכיגיאטר, המתמחה באוכלוסייה קשישה ומבצע הערכות נפשיות הנוגעות למצבו של הקשיש הן במקרים של חתימה צוואה והן במקרים של דרישת קצבה מביטוח לאומי, הערכת צורך לקבלת טיפול סיעודי או נפשי.

חוות דעת במקרים של רשלנות רפואית ואבחון שגוי

הפסיכיאטר, אשר הינו בעל תעודת רופא לכל דבר ועניין, כפוף כמו כל רופא אחר לחוקים הנוגעים לרשלנות רפואית. כך שגם פסיכיאטר יכול לטעות ולהתרשל במסגרת מילוי תפקידו, כמו למשל מתן טיפול לא נכון – למשל המלצה על תרופות לא מתאימות או אבחון שגוי של המטופל – המלצות אשר עלולות לגרום לנזק רב למטופל במידה והן אינן מתאימות למטופל ולגרום לפגיעה בבריאותו הנפשית והפיזית ובמקרים קיצוניים אף לגרום לו לרצות לשים קץ לחייו. במקרים הפוכים ייתכן שהמטופל יאובחן כבעל הפרעה פסיכיאטרית כאשר איננו סובל מכל הפרעה. דבר אשר עלול לגרום לעוגמת נפש ולפגיעה כללית בחייו של המטופל ומשפחתו.

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית