חוות דעת רפואית משפטית פלסטיקה בקליק

כתיבת חוות דעת רפואית מקיפה למקסום ההצלחה!

ענף הפלסטיקה עוסק בתחום כירורגיה כללית הכוללת טיפול בפציעות ובעיות בריאותיות שונות על ידי ניתוח וכן כירורגיה פלסטית הכוללת ניתוחים פלסטיים לשם מטרות שיקום כמו שיחזור של חלקים בגוף וכן כירורגיה אסתטית אשר הייעוד שלה הוא שיפור המראה האסתטי של המטופל והיא כוללת בין היתר מתיחות פנים, הזרקות לפנים, הגדלה והרמת חזה, שאיבות שומן ועוד.

מנתח פלסטי, על מנת שיזכה לתואר של רופא מומחה צריך לעבור מסלול מפרך הכולל לימודי רפואה של כירורגיה פלסטית בסופם יעבור בחינה מקיפה ושנת סטאז' לשם קבלת תעודת רופא, אך רק לאחר 6 שנים נוספות של התמחות הן בתחום הפלסטיקה השיקומית/שחזורית והן בכירורגיה אסתטית הוא יוכל לקבל את התואר רופא מומחה.

חוות דעת רפואית משפטית פלסטיקה / אסתטיקה

ענף הפלסטיקה הוא רחב ומאוד רגיש, במקרים רבים מדובר בניתוחים מורכבים הדורשים מיומנות גבוהה. כך שלצערנו, בתחום זה מתרחשים מקרים בהם הרופא המנתח ביצע ניתוח כושל כתוצאה מרשלנות, כשלרוב הדבר נובע מאי מקצועיות וחוסר ניסיון. חשוב לציין כי בתחום הפלסטיקה ייתכן כי בחלק מהמקרים התוצאה פשוט לא תמצא חן בעיניי המטופל, אם זה למשל חזה שהוגדל אך מראו לא מצא חן בעיניי המנותחת או אף שנותח אך מראהו האסתטי לא עלתה על רמת הציפיות של המנותח ואלו דברים שבמקרים רבים אינם מהווים עילה מספקת לתביעה. יחד עם זאת, בחלק מהמקרים האלה יש מקום להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית של הפלסטיקאי ולכן יש צורך בחוות דעת רפואית של רופא מומחה בתחום הפלסטיקה. המומחה יבחן את המקרה לעומק ויכתוב בחוות דעת מקצועית את הגורמים לנזק, את ההשלכות הבריאותיות, נפשיות ותפקודיות שנגרמו לניזוק והאם למעשה יש כאן מקום לתביעה וקבלת פיצויים על הנזק שנגרם.

אסתטיקה חוות דעת
טיפולים אסתטיים

מה כוללת חוות הדעת הרפואית בתחום הפלסטיקה?

חוות דעת רפואית מקצועית אשר מוגשת לבית המשפט או לועדה רפואית חייבת לכלול את התהליך הבא:

  • תתבצע על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית (יש לוודא כי הרופא רשום באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית)
  • דרישת כל החומר הרלוונטי הקשור לנזק הרפואי שנגרם לתובע – נסיבות, מסמכים רפואיים כלליים אודות מצב הבריאותי של התובע, מסמכים רפואיים הכוללים את כל המידע אודות התהליך הן טרם ביצוע הטיפול (במידה והיה) והן במהלכו, תלונות ועדויות של התובע
  • בדיקה של התובע – הרופא יבצע ראיון עם המטופל וכן בדיקה רפואית ויבחן את מידת הנזקים תחת המשקפיים של רופא מומחה בכיר.
  • סיכום חוות דעת – לאחר בדיקה כל הנתונים והצלבת הממצאים תיכתב חוות הדעת הרפואית אשר תכלול סיכום אודות הנזקים האסתטיים, רפואיים והתפקודיים העכשוויים והעתידיים (כולל הצגת טיפולים אפשריים לתיקון הנזק שנגרם) תוך הצגת קשר סיבתי בין הטיפול לבעיה הרפואית (במידה וישנו).
  • סימוכין – את הסיכומים והמסקנות יש לתקף תחת מידע מהספרות הרפואית וכן דוגמאות ממקרים דומים.

מקרי רשלנות נפוצים בתחום הפלסטיקה והאסתטיקה

צלקות – צלקות בגוף (בדגש על גודל הצלקת) או בפנים (בדגש על רמת הפגיעה האסתטית), בחוות הדעת תצויין ההשפעה של הצלקת הן מבחינה האסתטית (מבחינת מראה הצלקת והבולטות שלה) והן מבחינה ההשפעה הגופנית תפקודית – עד כמה הן פוגעות בתפקוד היומיומי, מגבילות בתנועה וכדומה.

כוויות – כוויות שונות בטיפולים פלסטיים הכוללות בשימוש במכשירי לייזר וחום.

הסרת שיער בלייזר – ישנן שיטות שונות להסרת שיער בלייזר אשר עושות לרוב במכשירים שונים, טיפולים רשלניים עלולים לגרום לכוויות ובעיות עור שונות.

השתלות שיניים – לרוב מדובר בטיפולים מאוד יקרים שבמקרים מסוימים הייעוד העיקרי שלהן הוא אסתטי. השתלות שבוצעו לא כהלכה עלולות לגרום הן לפגיעה בשיניים ובמערכת הפה והלסת והן לפגיעה אסתטית במראה השיניים.

קבלת פיצויים מחברות הביטוח

במקרים של גרימת נזק רפואי עקב רשלנות רפואית של רופא מטפל הנפגע יכול להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית לבית המשפט. התביעה היא למעשה מול חברות הביטוח ומדובר בתביעה משפטית לכל דבר ועניין הדורשת הוכחות לגרימת הנזק כאשר חוות דעת רפואית עשויה להיות כלי מפתח בהחלטה של בית המשפט בנושא.

 במקרים כאלו מוטב להיעזר בחוות דעת רפואית שניה דרך פניה לרופא מומחה בכיר בתחום הפלסטיקה על מנת שיבחן את הנושא לעומק באופן מקצועי וכן ינסח חוות דעת מפורטת ויציג את הדברים בצורה ברורה עת יזומן להופיע בכותלי בית המשפט.

חוות דעת רפואית יכולה גם לשמש ככלי להוכחת טענותיו של הניזוק במקרים בהם ישנה סירוב של חברת הביטוח לשלם על תגמולי ביטוח בטענה כי המטופל לא ראוי לקבל את תגמול או תגמול מינימלי.

קבלת פיצויים מביטוח לאומי

לשם קבלת פיצויים מביטוח לאומי יש להוכיח כי הפגיעה אשר נגרמה לתובע גרמה לנכות כלשהי, הנכות יכולה להיות נכות זמנית או קבועה, גופנית או נפשית. הפיצויים דרך ביטוח לאומי נקבעים לפי דרגת אחוזי הנכות.

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית