חוות דעת קרדיולוגית בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

קרדיולוגיה הינה שם של תחום רפואי העוסק בכל הקשור למחלות לב וכן למבנה ולתפקוד של הלב. מדובר במחלות נפוצות, למעשה, סיבת המוות הנפוצה ביותר בקרב המין האנושי בכל תבל היא כתוצאה ממחלות לב כליליות. מחלות אלה כוללות בין היתר: הפרעות בקצב הלב, אי ספיקת לב, התקפי לב ועוד. אי לכך, כל החלטה הקשורה למחלות אלה וכן כל טיפול משמעותי בתחום מוטב כי יתבצע על ידי גורם מומחה. במקרים בהם התרחשה רשלנות רפואית או ישנה דרישה כלשהי לקבלת חוות דעת כלשהי לשם קבלת פיצויים / קצבת נכות עקב פגיעה כלשהי מוטב להיעזר בחוות דעתו של רופא מומחה, אשר יכתוב חוו"ד מקיפה אשר תשקף באופן המקצועי והברור ביותר את מצבו הרפואי של החולה, הן לשם קבלת טיפולים מתאימים והן לשם קבלת הזכויות והפיצויים המגיעים לו.

באילו מקרים מגישים חוות דעת רפואית קרדיולוגית?

חוו''ד עבור בית המשפט

חוות דעת רפואית קרדיולוגית מוגשת לבית המשפט מטעם עורך הדין המייצג של התובע, לרוב במקרים של תביעה במסגרת רשלנות רפואית (פירוט בהמשך) או במסגרת תביעה של תגמולי ביטוח. מכיון שמדובר בתביעה שהגיעה לבית משפט חובה על התובע להגיש חוו"ד מטעם רופא מומחה כשההמלצה היא להיעזר בחוות דעת של רופא מומחה בכיר המנוסה בכתיבת חוות דעת קרדיולוגית (בדגש על התמצאות במחלה/בעיה רפואית בה עוסקת התביעה) וכן בעל יכולת הופעה טובה בבית המשפט.

חוות דעת קרדיולוגיה ומחלות לב
חוות דעת קרדיולוגיה / מחלות לב

חוות דעת קרדיולוגית במקרים של רשלנות רפואית

סיבות נפוצות להגשת חוו"ד רפואית בתחום הקרדיולוגיה כוללת ביצוע טיפול לקוי כמו אי אבחון בעיה, או אי אבחון הבעיה בזמן, טיפול לא נכון או שלא לצורך. לדוגמא: אי טיפול בחולים בעלי הפרעות כלשהן בקצב הלב למרות שהבדיקות העידו על בעיה וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל – אם זה התקף לב, שבץ מוחי או בעיות רפואיות קשות אחרות. במסגרת חוו"ד יפורטו הגורמים למחלה והיא תציג את הקשר בין הטיפול הרשלני לפגיעה במטופל (במידה ואכן יש קשר כזה).

תביעת ביטוח לאומי

מחלות לב מסוימות עלולות לפגוע בתפקוד של החולה. אי לכך, במידה והתפרצה מחלת לב או חלה הדרדרות במצבו של החולה ניתן להגיש תביעה לקבלת קצבת מטעם הביטוח הלאומי. מקבלי ההחלטות מטעם הביטוח הלאומי יבחנו היטב האם המבקש זכאי לקצבה, בין אם מדובר בקצבת נכות זמנית או קבועה. ההחלטה מתקבלת ע"י ועדה רפואית, כאשר ניתן להגיש לועדה חוו"ד דעת רפואית יזומה (בנוסף לחוו"ד של הרופא המטפל מטעם קופת החולים) מטעם רופא קרדיולוג מומחה שיכתוב חוו"ד דעת מקיפה (ואובייקטיבית) אשר תשקף את מצבו הרפואי של החולה ואת ההשלכות של המחלה הן מבחינת טיפולים וצרכים נוספים.

חוו''ד במקרים של פגיעה תעסוקתית

חוו"ד קרדיולוגית בהקשר התעסוקתי יכולה להיות רלוונטית ב-2 מקרים: האחד, במקרים בהם מקום העבודה עצמו הוביל לבעיות בלב. כלומר, סביבת עבודה לוחצת אשר הובילה ללחץ נפשי כבד, להתקפי לב ובעיות לב אחרים. במקרים מהסוג הזה הנפגע יכול לדרוש קבלת פיצויים כנפגע תאונת עבודה – אם זה מהביטוח לאומי/מהמעסיק/חברת הביטוח הפרטית שלו – תלוי מקרה ולעיתים ניתן לקבל פיצויים כלשהם מכל אחד מהגורמים הנ"ל. במקרה שני מדובר במקרים שהמחלה הובילה לפגיעה בכושר העבודה שלו ובמקרה כזה התובע יכול לדרוש קבלת קצבת נכות על אובדן כושר עבודה. על כל מקרה, במידה והנפגע ימציא חוו"ד רפואית מטעם קרדיולוג מומחה המסמך יכול לשמש לו כאסמכתא במסגרת התביעה של כל אחד מהגורמים.

מה כוללת חוות דעת קרדיולוגית?

הקרדיולוג שכותב את חוות הדעת יבצע סקירה מקיפה של כל ההיסטוריה הרפואית של המטופל וכן יבחן את מצבו הנוכחי ואת המעורבות וכן את ההשפעות של הטיפול על המטופל (במקרים של רשלנות). המסקנות יכללו את ההשלכות הן על מצבו הגופני של המטופל, מצבו הנפשי וכן הערכה על מידת התפקוד שלו ועל טיפולים נדרשים וצרכים עכשוויים ועתידיים. במסגרת חוות הדעת הרופא יביא סימכון מהספרות הרפואית וכן יביא כדוגמאות מקרים רפואיים דומים קודמים. כפי שצוין לעיל, חשוב כי כותב חוות הדעת תהיה דמות בכירה הבקיאה במחלה הספציפית ממנה סובל החולה וכן יהיה בעל ניסיון בכתיבות דעת מקיפות המעבירות בצורה מדויקת וברורה את הידע המקצועי על גבי דפי חוות הדעת וכן יכולת הופעה טובה בבית המשפט, אלמנטים אשר עשויים לעשות את ההבדל בהחלטות בית המשפט / ועדה רפואית או כל מקבל החלטות אחר.

תתי תחומים, מחלות וטיפולים נפוצים בתחום הקרדיולוגיה  

תתי תחומים:

  • אלקטרופיזיולוגיה קרדיאלית
  • אקוקרדיוגרפיה
  • קרדיולוגיה פולשנית

מחלות וטיפולים נפוצים בהן ייתכנו מקרים של רשלנות רפואית וכן אפשרות לקבלת פיצויים / קצבת נכות:

  • תסמונת כלילית חריפה
  • תעוקת לב
  • טרשת עורקים
  • אוטם בשריר הלב 
  • מומים מולדים
  • דום לב

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית