חוות דעת רפואית שניה

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

במקרים בהם מטופל הסובל ממחלה או בעיה רפואית כלשהי ועומד בפני טיפול או ניתוח מורכב הוא רשאי לקבל חוות דעת רפואית נוספת מטעם רופא מומחה. הדרישה לחוות דעת נוספת הינה דבר מקובל, הצורך עלול לעלות מסיבות של אי שביעות רצון מחוות הדעת של הרופא האישי של המטופל, מקרים קריטיים בהם מדובר בעניין של חיים ומוות או על טיפול/ניתוח שעשוי להשפיע באופן משמעותי על התפקוד של המטופל ובאופן כללי במקרים של בקשה לקבל חוות דעת נוספת מרופא בכיר, בקשה סבירה, בייחוד כאשר מדובר לפני ביצוע טיפול קשה או ניתוח מורכב ומסוכן.

מי זכאי לכך?

כל מטופל זכאי לחוות דעת נוספת (כאשר גם בני משפחתו מדרגה ראשונה יכולים לבקש חוות דעת זו, בצירוף אישורכם בכתב), אך המימון שלה מוטל עליו, כאשר קופות החולים משתתפות לפחות בחלק מההוצאות. יש לבדוק את ההסדרים מול הקופה אליה משתייך המטופל.

ניתן לבקש או יותר נכון לדרוש מהמוסד המטפל לקבלת חוות דעת רפואית נוספת מטעם רופא מומחה. במקרה כזה על המוסד המטפל להעביר לכם רשימת רופאים מומחים (כלל ארצית) בתחום של הבעיה הרפואית שלכם. כאשר במקרים כאלה מוטב לבחור ברופא חיצוני, אשר אינו משתייך למוסד המטפל ואינו קולגה של הרופא האישי המטפל, כך תקבלו בוודאות חוות דעת חיצונית שאינו מוטה מסיבות כאלה או אחרות.

בנוסף לכך, חולה אשר מאושפז בבית חולים רשאי לבקש לראות רופא מומחה חיצוני (באישור מנהל/ת המחלקה ובתיאום עם הצוות המטפל).

חוות דעת רפואית שניה

כיצד עובד התהליך?

ראשית כל יש לפנות אל הרופא האישי ולבקש את כל המסמכים וההיסטוריה הרפואית (כולל תרופות) שלכם לפי תאריך, כולל חומר צילומי, במידה והחומר הצילומי המקורי אינו בהישג יד ניתן לדרוש עותקים בתשלום.  לאחר שיהיה בידכם את כל המידע אודות הבעיה הרפואית אתם מוזמנים לקבוע תור מול הרופא המומחה, כאשר מומלץ לבחור רופא בכיר אשר עשוי לתת אבחנה מקצועית ואולי לתת נקודת מבט אשר תוסיף או תחדש לחוות הדעת של הרופא האישי. כמו כן, חשוב לציין בעת קביעת התור כי מטרת הבקשה היא חוות דעת נוספת.

מה חשוב לבדוק ולשאול במסגרת חוות דעת שניה?

מעבר לבדיקה המקצועית של הרופא הבכיר, חשוב לבדוק ולשאול שאלות כגון: התייחסות של הרופא לחוות הדעת הראשונה, בדיקת אלטרנטיבות וטיפולים מתקדמים יותר לעומת סוג / אופן הטיפול שנקבע, מידת הסיכון ותופעות הלוואי של הטיפול ואת המשמעות של אי בחירה לבצע את הטיפול.

עלויות

כאמור, קופות החולים משתתפות בחלק (או אף מלא) מן ההוצאות על חוות הדעת הנוספת, כאשר מרביתן מעניקות זכאות של עד 3 החזרים כספיים מידי שנה על חוות הדעת נוספת, זאת עד לתקרה של סכום מסוים. לכן חשוב לבדוק מראש את הנושא מול קופת החולים אליה אתם משתייכים.

לבירורים מול הקופה אליה אתם משתייכים:

מאוחדת

השתתפות ב-85% מעלות חוות הדעת ועד לגובה של 553 ₪

השתתפות ב-80% מהעלות של חוו"ד ועד לגובה של 575 ₪

השתתפות ב-80% מעלות חוות הדעת ועד לגובה של 639 ₪

לאומית 3

השתתפות ב-80% מעלות חוות הדעת ועד לגובה של 630 ₪.

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית