חוות דעת תעסוקתית בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

במקרים בהם אדם איבד את היכולת שלו לעבוד אם זה בעקבות תאונה, פציעה מחלה (נפשית או פיזית) וכדומה. כלשהי הוא יכול לפנות אל רופא תעסוקתי (הגורם המוסמך והבלעדי לכך) על מנת להוכיח כי הוא אינו כשיר לעבוד. במידה וחוות הדעת של הרופא קבעה כי הוא אכן אינו כשיר לעבוד ניתן להגיש תביעה מול הגורמים הרלוונטיים כמו ביטוח לאומי (לצורך קבלת קצת נכות), תביעה לקבלת פיצויים מול המעסיק, חברות הביטוח הפרטיות (לקבלת פיצויים בעלי ביטוח אובדן כושר עבודה) והציבוריות ולקרנות הפנסיה (אובדן כושר זה חלק אינטגרלי מביטוח הפנסיה). כמו כן, חוות דעת זו נדרשת במקרים בהם העובד מעוניין להגדיל את הקצבה החודשית שלהם בעקבות מצבם הבריאותי.

מקרים נפוצים של פגיעה באובדן כושר העבודה

תאונות במקום העבודה – חשיפה לחומרים מסוכנים שהובילה להתפתחות מחלה, תאונה במסגרת עבודה באתר בניה או סתם תאונה שיכולה להתרחש אף בעבודה משרדית כמו היתקלות במכשול שגרם לפציעה, נפילה של חפץ כבד שהובילה לפגיעה גופנית וכדומה.

פגיעה כללית – פציעה גופנית או נפשית שאינה מחייבת קשר למקום העבודה (כלומר אין מדובר כאן בתאונת עבודה בלבד) שהובילה לפגיעה ביכולת לעבוד. זה יכול להיות עקב פציעת ספורט, מחלה קשה שאינה מאפשרת לעבוד, מצב נפשי שמשפיע ישירות על מקום העבודה, לדוגמא עובד בעבודה עם רמת לחץ גבוהה, כמו מאמן כדורגל של קבוצה כדורגל שלקראת משחקים חשובים נכנס לסטרס שמשפיע גם על המצב הבריאותי וכדומה.

חוות דעת תעסוקתית
חוות דעת תעסוקתית

בדיקת זכאות באתר של ביטוח לאומי

באתר הביטוח הלאומי ניתן למצוא רשימה מפורטת של "מחלות מקצוע". כלומר, רשימה של מקצועות בהן עלולות להתפתח מחלות הקשורות למקצוע. לדוגמא: מנופאי אשר עובד בעבודה רועשת עלול לאבד שמיעתו וכדומה.
לרשימה ומידע מפורט אודות מחלות מקצוע

אובדן כושר עבודה - חשוב לדעת

למבוטחים בעלי ביטוח אבדן כושר עבודה חשוב לבדוק מראש את תנאי הביטוח. יש לבדוק ממתי מופעל הביטוח לאחר הקביעה כי התובע איבד את כושר עבודתו ובמקרים רבים מדובר בתקופה של אחרי 3 חודשים. כך שבמקרים בהם מדובר בפגיעה זמנית וקצרה ייתכן שהתובע לא יקבל שום פיצוי. בנוסף, לרוב יצויין כי על התובע להוכיח כי הוא איבד לפחות 75% מיכולתו לעבוד וכי הוא אינו יכול לעבוד בסוג העבודה הנוכחי שלו או בתחום דומה התואם את כישוריו המקצועיים.

הגשת חוות דעת תעסוקתית

הגשת חוות דעת תעסוקתית תתבצע על ידי פניה לרופא תעסוקתי מומחה ואותה נוכל להגיש לגורמים הרלוונטיים, כגון:

  • למעסיק (חברת הביטוח של המעסיק)
  • חברת ביטוח פרטית/ציבורית
  • ביטוח לאומי
  • משרד הביטחון (אגף השיקום)
  • בית המשפט (חובה להגישה במקרים של תביעה בבית משפט)

מה כוללת חוות הדעת?

הרופא התעסוקתי יבצע בדיקה מקיפה של המטופל, הכולל בדיקת ההיסטוריה של המטופל, ראיון ובדיקה גופנית ונפשית תוך בחינה של תלונות המטופל ואת ההשפעה של הפגיעה על התפקוד בהתאם לסוג העבודה. חשוב לציין כי לביקור אצל הרופא התעסוקתי יש להגיע מצוידים במסמכים רפואיים מפורטים אודות הבעיות הרפואיות מטעם הרופאים המטפלים וכל מסמך רפואי רלוונטי אשר מאמת את הפגיעה/מחלה.

בנוסף לכל הבדיקות הרפואיות ובדיקה המסמכים הרפואיים הרופא התעסוקתי יבצע בדיקות מקיפות של הידע המקצועי וההשכלתי של הפונה, כולל היסטוריה תעסוקתית ובירור מקיף של סוג העבודה והמטלות שבוצעו בה, על מנת לבדוק מה אפשרויות התעסוקה הרלוונטיות עבורו. אם לדוגמא מדובר במוזיקאי נגן גיטרה וזהו כל הידע המקצועי שלו ומקור הפרנסה שלו פגיעה ביד למעשה תמנע ממנו כל אפשרות לעסוק בתחום הנגינה מה שיקטין באופן משמעותי את אפשרויות התעסוקה שלו. מנגד, עובד בעל השכלה רחבה מתחום ההיי טק, ייתכן כי יוכל לעבוד במשרה אחרת שתוכל להתאים לכישוריו והשכלתו.

מסקנות חוות דעת

הרופא התעסוקתי יכתוב את מסקנותיו על פי כל הבדיקות המקצועיות הן יכללו:

  • פירוט הפגיעה
  • אופן הפגיעה (במידה והתרחשה)
  • קביעה האם הפונה כשיר או לא כשיר לעבוד
  • קביעה האם מדובר בפגיעה זמנית או קבועה

לסיכום, לחוות דעת התעסוקתיות ישנה חשיבות רבה והיא עשויה להיות גורם מכריע בהחלטות האם יש להעניק לתובע פיצויים כלשהם. אי לכך, מוטב לפנות לרופא תעסוקתי מקצועי תוך ביצוע הכנה מקדימה, הכוללת איסוף של כל המידע באופן מסודר וכן הכנה למפגש עם הרופא ומתן תשובות בטוחות על כל השאלות. רופא המנוסה בכתיבת חוות דעת בצורה ברורה ומקצועית, תוך יכולת הופעה בבית משפט (במידה ומדובר בתביעה שתגיע לשם) עשוי לתת ערך רב יותר לפונה ובסופו של דבר להגדיל את הסיכויים לקבלת הפיצויים, במידה והפונה אכן נפגע וראוי לכך.

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית