חוות דעת רפואית משפטית בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

מהי חוות דעת מומחה?

חוות דעת משפטית, הינה חוות דעת כללית אשר ניתנת על ידי מומחה בתחום מסוים – רו"ח, כלכלן, מהנדס, מומחה בטיחות, מומחים מתחום האמנות, מומחים מתחום העסקים ועוד. עיקרון היסוד בחוות דעת זו שהמשפט יתנהל תוך הצגת סימוכין מטעם המומחים אם זה עבור הצד התובע או הצד הנתבע – כך שהדרך להסקת המסקנות ולקבלת ההחלטות תהיה יעילה יותר ותחתור לאמת. מכך ניתן להבין כי לחות הדעת ישנה משקל רב בתוך קשת השיקולים של השופטים טרם קבלת ההחלטות הסופיות.

חוות דעת רפואית לבית משפט

במקרים בהם נגרם נזק גופני או נפשי למטופל במסגרת טיפול רפואי במסגרת רפואית ציבורית או פרטית רשאי הנפגע לתבוע את הגורם המטפל ואת החברה המבטחת של אותו רופא / מוסד רפואי על מנת לקבל פיצויים. חלק יסודי בתהליך התביעה ספציפית במקרים של תביעה בנושא רפואה, חייב התובע על פי חוק להציג ולבסס את טענתו באמצעות חוות דעת רפואית של מומחה. חוות דעת זו צריכה להיות מקיפה ומקצועית כשהיא כוללת את הגורמים לפגיעה בטוען לפיצויים, את ההשפעות הגופניות/נפשיות של הפגיעה על המטופל וכן הערכה של מצבו העתידי והטיפולים הנדרשים ובהתאם יקבע גובה הפיצוי.

חוות דעת רפואית לבית משפט
חוות דעת רפואית לבית משפט

חוות דעת במקרים של רשלנות רפואית

המקרה הנפוץ ביותר הוא תביעת הגורם הפוגע ואת חברות הביטוח המבטחות אותו במקרים של רשלנות רפואית. לצערנו מקרים של רשלנות רפואית מתרחשים כל הזמן, הן במסגרת הרפואה הציבורית והן במסגרת הפרטית. חוסר מקצועיות של רופאים, טעויות מצד האחות או מצד גורמים אחרים מצד מעטפת השירות המטפל יכולים להוביל לכך שהמטופל יקבל טיפול לקוי וכתוצאה מכך ייפגע – אם זה פגיעה אסתטית, פגיעה גופנית תפקודית, פגיעה נפשית או כל פגיעה אחרת שבסופו של דבר גורמת לסבל רב.

חוות דעת במקרים של תביעת תגמולי ביטוח

במידה ונגרם נזק גופני או נפשי למטופל אשר מבוטח במסגרת ביטוח בריאות פרטי או ביטוח רפואי מורחב מטעם קופות החולים ובקשתו לקבלת תגמולים מהביטוח סורבה הינו רשאי לתבוע את החברת המבטחת. זאת, כאמור, על ידי הגשת חוות דעת רפואית של מומחה מצד עורך הדין המייצג.

מה כוללת חוות דעת רפואית משפטית?

  • בחינה ההיסטוריה הרפואית של החולה במחלה הרלוונטית
  • תיאור הגורמים אשר הובילו לבעיה האורלוגית והצבעה על רשלנות הטיפול (במידה והייתה) ועל השפעתה על מצבו הרפואי של התובע.
  • תיאור מצבו הנוכחי של החולה, וכיצד המחלה משפיעה עליו בכל ההיבטים – גופני, נפשי ותפקודי.
  • הצגת מסקנות הנוגעות לטיפולים הנדרשים והצרכים הנוכחיים והעתידיים להם יזדקק החולה.
  • הבאת סימוכין מהספרות הרפואית וכן מקרים דומים אצל חולים במחלה זהה.

תכונות וקישורים נדרשים מרופא מומחה הכותב חוו''ד לבית משפט

  • מומחיות וניסיון רב לא רק בתחום הכללי של המחלה, אלא במחלה הספציפית. 
  • ניסיון בכתיבת חוו"ד רפואית לבית המשפט. לא די כאן בידע מקצועי נרחב, אלא גם יכולת להעביר בכתב את הידע הזה ואת המחקר המקיף הכולל ראיון של התובע באופן המקצועי ביותר, תוך ניסוח ברור המקובל בעולם המשפט.
  • ניסיון ויכולת הופעה טובה בביהמ"ש תוך הצגת נתונים ואת מצבו הרפואי של החולה בצורה ברורה ובביטחון רב.

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית