חוות דעת רפואית מחלות זיהומיות בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

מחלות זיהומיות נגרמות על ידי מיקרואורגניזמים כמו חיידקים, וירוסים, פטריות וטפילים. מיקרואורגניזמים אלו עלולים לגרום למחלות קשות ואף מסכנות חיים. במקרים של רשלנות רפואית וכן במקרים ישנה פגיעה תפקודית וביכולת ההשתכרות ניתן לדרוש קבלת פיצויים מול בית משפט וביטוח לאומי כשחוות דעת רפואית מהווה אמצעי מרכזי ומכריע בהחלטה על מתן הפיצוי הכספי והגובה שלו. 

חוו''ד רפואית משפטית עקב רשלנות רפואית

רשלנות רפואית הנוגעת לתחום המחלות הזיהומיות עלולה להתבטא בהתפתחות מחלה זיהומית או החמרה של המצב הרפואי.  במקרים בהם ישנו חשד כי חלה רשלנות שהובילה לפגיעה פיזית או נפשית במטופל ניתן להגיש תביעת פיצויים בבית משפט עבור תגמולים שלא התקבלו מהגורם הרשלני / חברת הביטוח. במסגרת התביעה בבית המשפט חובה (על פי חוק) על מגיש התביעה לספק חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה. חשוב כי חוות דעת זו תינתן על ידי רופא מומחה הבקיא בעולם המחלות הזיהומיות, בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת לבית משפט ויכולת להופיע בצורה טובה בפני השופטים והקהל הנוכח בבית המשפט.

דוגמאות לרשלנות:

  • מטופל/ת אשר קיבל/ה טיפול אשר לא מתאים למצב הרפואי ועקב כך נגרם נזק רפואי / החמרה של המצב.
  • התפתחות של מחלה זיהומית עקב טיפול לקוי /לא סטרילי
  • אבחון שגוי (או אי אבחון של המחלה בזמן)

מקרה הרשלנות עלול להיגרם על ידי גורמים שונים המעורבים במהלך הטיפול של החולה, ביניהם: הרופא המטפל והמאבחן של המחלה, האחות, אנשי צוות וגורמים שונים במוסד הרפואי המטפל. במקרה של התנערות מהבקשה לקבלת פיצויים בטענה שלא חלה רשלנות ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט אשר תלווה בחוות דעת של רופא מומחה למחלות זיהומיות אשר יבחן היטב את המקרה הספציפי של המטופל, החל מבדיקות האבחון הראשוניות דרך הטיפולים השונים שניתנו עד למצבו הרפואי הנוכחי.  לאחר בדיקה מקיפה הרופא יציין בחוות הדעת האם לפי אבחנתו המקצועית חלה כאן רשלנות רפואית, מצד אילו גורמים ואם יש קשר ישיר בין רשלנות זו למחלה / החמרה שלה. בנוסף הרופא יעריך את גודל הנזקים וההשפעות של רשלנות על אורח חייו של המטופל – יכולת התפקוד שלו, צורך בסיעוד, תרופות וטיפולים קבועים ועוד.

מחלות זיהומיות
מחלות זיהומיות

חוות דעת רפואית לפי סוג מחלה זיהומית

אדמת

אדמת היא מחלה זיהומית מאוד הנגרמת על ידי נגיף האדמת. היא מתפשטת באמצעות שיעול והתעטשות, והיא עלולה לגרום למומים מולדים חמורים במקרה של הידבקות במהלך ההריון. חוות דעת משפטית רפואית במקרים של אדמת תעריך את רמת הטיפול הניתן על ידי איש המקצוע, כולל אבחון, טיפול ומעקב. זה גם ישקול אם איש המקצוע דבק בהנחיות החיסונים המתאימות.

איידס

איידס היא מחלה מסכנת חיים הנגרמת על ידי נגיף הכשל החיסוני האנושי (HIV). הנגיף מתפשט באמצעות מגע מיני לא מוגן, שיתוף מחטים, או מאם לילד במהלך הריון, לידה או הנקה. חוות דעת משפטית רפואית במקרים של איידס תעריך את רמת הטיפול הניתן על ידי איש המקצוע הרפואי, כולל אבחון, טיפול ומעקב. כמו כן, תתבצע הערכה אם הגורם הרפואי דבק באמצעי בקרת זיהומים מתאימים ונתן ייעוץ ותמיכה מתאימים למטופל.

דלקת גרון ושקדים

דלקות אלה הן מחלות זיהומיות נפוצות הנגרמות על ידי חיידקים או וירוסים אשר עלולות לגרום לכאבי גרון, חום וקושי בבליעה. חוות דעת משפטית רפואית במקרים של דלקת הלוע ודלקת שקדים תעריך את רמת הטיפול הניתן על ידי איש המקצוע הרפואי, כולל אבחון, טיפול ומעקב וכן בדיקה אם הגורם הרפואי דבק באמצעי בקרת זיהומים מתאימים, רשם תרופות מתאימות ונתן ייעוץ מתאים למטופל.

הרפס

הרפס הוא זיהום ויראלי שעלול לגרום לפצעי קור או פצעי מין. כאשר הרפס מופיע אצל תינוקות הוא עלול לסכן את חייו. חוות דעת משפטית רפואית במקרים של הרפס אצל תינוקות תעריך את רמת הטיפול הניתן על ידי איש המקצוע הרפואי, כולל אבחון, טיפול ומעקב. כמו כן תתבצע בחינה אם הרופא המטפל דבק באמצעי בקרת זיהומים מתאימים, סיפק ייעוץ ותמיכה מתאימים להורים, וכן ביצוע מעקב רפואי אחר התינוק לאיתור סיבוכים כלשהם.

קורונה

מחלת הקורונה (COVID-19) היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף SARS-CoV-2. הנגיף מתפשט באמצעות טיפות שעוברות הנשימה, והוא עלול לגרום למחלות בדרכי הנשימה קשות ולמוות. חוות דעת משפטית רפואית במקרים של COVID-19 תעריך את רמת הטיפול הניתן על ידי איש המקצוע הרפואי, כולל אבחון, טיפול ומעקב. זה גם ישקול אם איש המקצוע נקט בשמירה על כללי זהירות מקובלים, סיפק ייעוץ רפואי וטיפול מתאים וכן ביצע מעקב רפואי מסודר על מנת לוודא שלא חלו סיבוכים כלשהם.

זיהוי אם ויילוד ע"י חיידק סטרפטוקוקוס B

זיהום באם ויילוד על ידי חיידקי סטרפטוקוקוס B עלול להיות קטלני ולגרום לאלח דם (ספסיס) ודלקת קרום המוח בילודים. חוות דעת משפטית רפואית במקרים של זיהום בסטרפטוקוקוס B תעריך את רמת הטיפול הניתן על ידי איש המקצוע הרפואי, כולל אבחון, טיפול ומעקב. כמו כן, ישקול אם איש המקצוע הרפואי דבק באמצעי בקרת זיהומים מתאימים, סיפק ייעוץ ותמיכה מתאימים לאם, וביצע מעקב רפואי אחר הילוד לאיתור סיבוכים כלשהם.

זיהום חיידקי בבית חולים

זיהום חיידקי בבית חולים יכול להתרחש כאשר חולים נחשפים לחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. זה יכול להוביל לזיהומים חמורים ואף למוות. חוות דעת משפטית רפואית במקרים של זיהום חיידקי בבית חולים תעריך את רמת הטיפול הניתן על ידי איש המקצוע הרפואי, כולל אמצעים לבקרת זיהומים, שימוש באנטיביוטיקה ומעקב אחר סיבוכים כלשהם.

נמק

נמק הוא מצב שבו תאים בגוף מתים עקב חוסר זרימת דם. זה יכול להתרחש באזורים שונים בגוף, כולל העור, השרירים והעצמות. חוות דעת משפטית רפואית במקרים של נמק תעריך את רמת הטיפול הניתן על ידי איש המקצוע הרפואי, כולל אבחון, טיפול ומעקב. זה גם ישקול אם איש המקצוע דבק באמצעי בקרת זיהומים מתאימים וסיפק טיפול מתאים בפצעים כדי למנוע נזק וזיהום נוספים לרקמות.

הגשת חוות דעת רפואית לביטוח לאומי

מחלות זיהומיות עלוליות להיות קטלניות או כרונית (כגון HIV המהווה סיבוך של מחלה זיהומית) כך שהחולה יסבול ממנה ברמה כזו או אחרת למשך כל חייו, במקרים מסוימים הסימפטומים של המחלה עלול לפגוע ביכולת התפקוד ובמשלח ידו של החולה. אי לכך, החולה יכול/ה להגיש בקשה לקבלת תגמולים (פיצויים, קצבת נכות בהתאם לאחוזי נכות) מטעם המוסד לביטוח לאומי. 

הבקשה תוגש בליווי של כל המידע הרפואי הרלוונטי אודות הטיפולים והאבחונים ושמעידים על השינוי במצבו הרפואי של המבקש ועל ההשפעות של מצב זה. הבקשה לקבל תגמולים – אם זו קצבת נכות בהתאם לאחוזי נכות, פיצויים, הטבות דיור, ארנונה ועוד – תצטרך לעבור ועדה רפואית שתבחן את המקרה לעומק ותחליט אם מגיע תגמולים למבקש/ת וכן אילו תגמולים ומה גובה התגמול. לכן, רצוי להגיש לוועדה זו גם חוות דעת רפואית מטעם רופא בכיר שיציג באופן מקצועי וברור את מצבו הרפואי של המבקש ואת הבעיות והקשיים שהוא חווה בעקבות הפגיעה / מחלה. 

חוו''ד רפואית עבור קבלת תגמולי ביטוח ושב"ן

חולים אשר מבוטחים בביטוחי בריאות ציבוריים מורחבים (שב"ן) או בביטוחים פרטיים רשאים להגיע תביעה לשם קבלת תגמולי ביטוח. זאת, בסיוע חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה למחלות זיהומיות. על מנת לקבל את התגמולים חברות הביטוח בוחנות היטב את מצבו הרפואי של התובע וקובעות על פי הבדיקות שלהם האם הוא זכאי לתגמול. במידה והן מסרבות להעניק תגמולים והתובע משוכנע כי הוא צריך לקבל תגמולים אלה הוא רשאי להגיש תביעה לקבלת תגמולי ביטוח בבית המשפט באמצעות עורך דינו. במקרים כאלה חשוב לבחור בעורך דין מנוסה בתחום וכן להסתייע בחוות דעת רפואית של רופא מומחה ומנוסה. זאת, על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה בזכיה במשפט ובהתמודדות מול עורכי הדין המנוסים העובדים תחת המערכת המשומנת של חברות הביטוח.

מה כוללת חוות דעת רפואית עבור מחלות זיהומיות?

  • בחינה ההיסטוריה הרפואית של החולה.
  • תיאור הגורמים אשר הובילו לרשלנות רפואית במסגרת הטיפול (במידה והייתה) ועל השפעתה על מצבו הרפואי של התובע.
  • תיאור מצבו הנוכחי של החולה, וכיצד מצבו הרפואי משפיע עליו בכל ההיבטים – גופני, נפשי ותפקודי.
  • הצגת מסקנות הנוגעות לטיפולים הנדרשים והצרכים הנוכחיים והעתידיים להם יזדקק החולה.
  • הבאת סימוכין מהספרות הרפואית הרלוונטיים למצבו הבריאותי של התובע.

בחירת רופא מתאים לכתיבת חוות דעת רפואית

נציג מספר פרמטרים חיוניים לבחירת רופא מתאים לכתיבת חוו"ד רפואית (עבור מחלות זיהומית ובכלל) לשם מקסום סיכויי ההצלחה:

  • מומחיות וניסיון רב בתחום מחלות זיהומיות ובסוג המחלה הספציפי.
  • ניסיון בכתיבת חוות דעת רפואיות משפטיות, ביטוח לאומי ולכל גורם אחר. ידע מקצועי אינו מספיק כאן, אלא גם יכולת להעביר את הידע המקצועי ואת המחקר המקיף הכולל ראיון של התובע באופן המקצועי ביותר, תוך ניסוח ברור המקובל בעולם המשפט.
  • ניסיון ויכולת הופעה טובה בביהמ"ש תוך הצגת הממצאים שעלו מחוות הדעת ואת מצבו הרפואי של החולה בצורה ברורה ובביטחון רב.

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית