חוות דעת רשלנות רפואית בניתוחי עיניים בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה עשויה להידרש מטעמים של אבחון רפואי – על מנת לקבל חוות דעת מקצועית מטעם רופא מומחה בכיר בתחום זה או מסיבות הקשורות לקבלת תגמולים כספיים במסגרת בקשות ותביעות – אם זה לשם קבלת תגמולים מביטוח לאומי, תגמולים מחברות ביטוח פרטיות ועוד.

כמו כן, במקרים של רשלנות רפואית בניתוחי עיניים ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בבית משפט לשם קבלת פיצויים בצירוף חוות דעת רפואית הנכתבת ע"י רופא עיניים מומחה

מהי רשלנות רפואית?

  • טיפול רשלני – חשוב לדעת שלא כל טיפול רפואי שאינו צלח מוגדר כרשלנות רפואית, רשלנות מתרחשת במקרים בהם במסגרת הטיפול היתה חריגה מרמת הזהירות הסבירה ומנורמות הטיפול המקובלות.
  • אי הסכמה מדעת של המטופל – ביצוע ניתוחים והליכים רפואיים שונים מחייב את הגורם המטפל / מנתח להסביר למטופל את ההשלכות והסיכונים האפשריים של הניתוח ובנוסף להחתימו על טופס הסכמה מדעת.
  • אי אבחון – אי זיהוי של סימנים המצביעים על מחלה ו/או הפניה לבדיקות מתאימות, כאשר גם זיהוי והפניה מאוחרת עלולה לגרום לנזקים אותם היה למנוע במקרה של זיהוי וטיפול מוקדם.
  • אבחון שגוי – אבחנה שגויה של המחלה / מצב רפואי מתן טיפול שלא לצורך – קבלת החלטה על מתן טיפול / ניתוח שלא לצורך מה שעלול לגרום לסיכון ונזק מיותר למנותח.ת.
  • רשלנות בהרדמה של רופא מרדים – בעת ביצוע הרדמה לפני טיפול / ניתוח

רשלנות בניתוחי עיניים

טיפולים וניתוחי עיניים מתחלקים ל-2 סוגים: טיפולים למטרה רפואית עקב בעיה רפואית / פגיעה בעיניים ובראיה, כגון: ניתוח קטרט, ניתוח לפתיחת כיס דמעות ועוד. הסוג השני אלו טיפולים למטרות קוסמטיות, כלומר הניתוח אינו הכרחי אבל המטופל מעוניין בו לשם שיפור איכות חייו, בין ניתוחים אלה ניתן למצוא את ניתוח להסרת משקפיים בלייזר וניתוח להרמת עפעפיים.

חוות דעת רשלנות רפואית עיניים
רשלנות רפואית בניתוחי עיניים

סיבוכים ונזקים אפשריים כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוחי עיניים

אבחון וטיפול מאוחר במקרים של היפרדות רשתית – ישנם סימנים ברורים לכך שהרשתית מתחילה להיפרד אותם יש לאבחן בהקדם לשם טיפול אפקטיבי, אבחון מאוחר עלול להוביל לנזקים בלתי הפיכים לראיה.

אבחון מאוחר של דלקת בקרנית – גם במקרה זה ישנה חשיבות גדולה לזהות דלקות בקרנית, התפתחות מתקדמת של הדלקת עלול להוביל לנזקים בראיה.

רשלנות בניתוח קטרט – ניתוח זה אשר ניתן לרוב למבוגרים עקב עכירות של העדשה. מדובר בניתוח פשוט אך ביצוע ניתוח שלא לצורך, כשל בניתוח עצמו או מתן הנחיות לא נכונות לאחר הניתוח עלולים לגרום לפגיעה בראיה של המנותח.

רשלנות בניתוח לייזר – ניתוח רשלני כושל להסרת משקפיים שאינו עומד בסטנדרטים הרפואיים המקובלים עלול לגרום לנזקים כבדים לראיה.

תביעת רשלנות רפואית בניתוחי ראיה

נגרם לכם או ליקירכם נזק רפואי בעיניים כתוצאה מרשלנות רפואית או קיים חשד לכך? במקרים כזה מה שעליכם לעשות זה לפנות אל עורך דין בתחום הרשלנות הרפואית על מנת לבחון האם ישנה היתכנות להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית. במידה וישנה היתכנות כזאת הרופא ידאג להפנות אתכם אל רופא מומחה על מנת שיתן חוות דעת רפואית אשר תצורף לתיק התביעה (חובה על פי חוק) אשר תכלול מסקנות אם אכן חלה רשלנות רפואית במקרה זה. סכום הפיצויים בתביעות רשלנות רפואית לרוב נע בין מאות אלפי שקלים למיליונים (תלוי רמת נזק בריאותי ונפשי, תפקוד, הוצאות נוכחיות ועתידיות על תרופות וטיפולים, פגיעה בכושר העבודה ועוד).

עלות חוות הדעת למעשה מהווה את רוב הוצאות התביעה (במקרים של תביעות רשלנות מקובל שעורך הדין המייצג יקבל אחוזים מכספי הפיצויים) והיא נעה בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים – בהתאם למורכבות המקרה ולניסיון ורמת המומחיות של הרופא המטפל.

חוות דעת רשלנות רפואית מטעם רופא עיניים מומחה

במידה ונמצא בבחינה ראשונית של המקרה כי ישנה היתכנות ממשית להגשת תביעה וקבלת פיצויים – חשוב לא להתפשר ולהיעזר בחוות דעת מקצועית לה יש משקל רב בהחלטה ובמתן פסק הדין של השופטים. מספר פרמטרים לבחירת רופא מתאים לכתיבת חוות דעת רפואית בניתוחי עיניים: רופא עיניים בכיר, בעל ניסיון ומומחיות רבה בתחום הרפואי הספציפי לתחום התביעה, ניסיון רב בכתיבת חוות דעת רפואיות משפטיות ולצד אלה יכולת ורבלית והתנסחות רהוטה בבית המשפט. חוות הדעת תכלול בין היתר: היסטוריה רפואית של המטופל, את הגורמים שהובילו למחלה / נזקים רפואיים ונפשיים, את מצבו הנוכחי ואת ההשלכות של נזקים אלו ברמה הרפואית, נפשית ותפקודית תוך הבאת סימוכין רלוונטיים מספרות רפואית.

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית