חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה עשויה להידרש מטעמים של אבחון רפואי – על מנת לקבל חוות דעת מקצועית מטעם רופא מומחה בכיר בתחום זה או מסיבות הקשורות לקבלת תגמולים כספיים במסגרת בקשות ותביעות – אם זה לשם קבלת תגמולים מביטוח לאומי, תגמולים מחברות ביטוח פרטיות ועוד.

כמו כן, במקרים של רשלנות רפואית בטיפולי סרטן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בבית משפט לשם קבלת פיצויים בצירוף חוות דעת רשלנות רפואית הנכתבת ע"י אונקולוג מומחה. 

מהי רשלנות רפואית?

  • טיפול רשלני – חשוב לדעת שלא כל טיפול רפואי שאינו צלח מוגדר כרשלנות רפואית, רשלנות מתרחשת במקרים בהם במסגרת הטיפול היתה חריגה מרמת הזהירות הסבירה ומנורמות הטיפול המקובלות.
  • אי הסכמה מדעת של המטופל – ביצוע ניתוחים והליכים רפואיים שונים מחייב את הגורם המטפל / מנתח להסביר למטופל את ההשלכות והסיכונים האפשריים של הניתוח ובנוסף להחתימו על טופס הסכמה מדעת.
  • אי אבחון – אי זיהוי של סימנים המצביעים על מחלה ו/או הפניה לבדיקות מתאימות, כאשר גם זיהוי והפניה מאוחרת עלולה לגרום לנזקים אותם היה למנוע במקרה של זיהוי וטיפול מוקדם.
  • אבחון שגוי – אבחנה שגויה של המחלה / מצב רפואי מתן טיפול שלא לצורך – קבלת החלטה על מתן טיפול / ניתוח שלא לצורך מה שעלול לגרום לסיכון ונזק מיותר למטופל.
  • רשלנות בהרדמה של רופא מרדים – בעת ביצוע הרדמה לפני טיפול / ניתוח

רשלנות בטיפולי סרטן

מחלת הסרטן נחשבת לאחת המחלות הקטלניות יותר, גם עם ההתקדמות הטכנולוגיה והרפואה במאה ה-21. המחלה כוללת סוגים רבים של גידולים סרטניים באזורים שונים בגוף, כשאבחון מוקדם של המחלה מהווה כלי מפתח להצלחת הטיפול ומיגור המחלה.

בהתאם לזאת, סוגי הרשלנות הנפוצים ביותר בתחום האונקולוגיה קשורים לאבחון: אם זה אי אבחון הקשור מאי התייחסות להיסטוריה רפואית משפחתית (למשל, אי הפניה לבדיקה אצל יועץ גנטי במקרים של ריבוי מקרי סרטן בקרב המשפחה), פענוח שגוי של בדיקות שנועדו לאבחן סרטן או אי הפניה לבדיקות אלה במקרים בהם עולה החשש לגידול סרטני. רשלנות נוספת עלולה להתרחש בטיפול – אם זה מתן טיפול לא נכון או שלא לצורך – אם זה טיפולים כימותרפיים או במקרים קיצוניים אף כריתת איברים שלא לצורך או עקב אבחון סרטן שגוי.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן
רשלנות רפואית בטיפולי סרטן

רשלנות רפואית בסוגי סרטן נפוצים

רשלנות רפואית עלולה להתרחש בכל טיפול אונקולוגי, כאשר בסוגי סרטן נפוצים השכיחות של הרשלנות הינה בהתאם גבוהה יותר: בקרב נשים מעל גיל 50 בעלות היסטוריה משפחתית של סרטן השד צריכות לבצע בדיקות ממוגרפיה אחת לשנה. באופן דומה, התעלמות מהיסטוריה משפחתית במקרה של סרטן השחלות שגם לו ישנה השפעה גנטית נחשבת לרשלנות. גם אי אבחון בזמן של סרטן הערמונית בקרב גברים עלול לגרום לבעיות רבות במערכות המין והשתן ואף למוות.

תביעת רשלנות רפואית בטיפולי סרטן

נגרם לכם או ליקירכם נזק רפואי כתוצאה מרשלנות רפואית או קיים חשד לכך? במקרים כזה מה שעליכם לעשות זה לפנות אל עורך דין בתחום הרשלנות הרפואית על מנת לבחון האם ישנה היתכנות להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית. במידה וישנה היתכנות כזאת הרופא ידאג להפנות אתכם אל רופא מומחה על מנת שיתן חוות דעת רפואית אשר תצורף לתיק התביעה (חובה על פי חוק). סכום הפיצויים בתביעות רשלנות רפואית לרוב נע בין מאות אלפי שקלים למיליונים (תלוי רמת נזק בריאותי ונפשי, תפקוד, הוצאות נוכחיות ועתידיות על תרופות וטיפולים, פגיעה בכושר העבודה ועוד).

עלות חוות הדעת למעשה מהווה את רוב הוצאות התביעה (במקרים של תביעות רשלנות מקובל שעורך הדין המייצג יקבל אחוזים מכספי הפיצויים) והיא נעה בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים – בהתאם למורכבות המקרה ולניסיון ורמת המומחיות של הרופא המטפל.

חוות דעת רשלנות רפואית מטעם אונקולוג מומחה

במידה ונמצא בבחינה ראשונית של המקרה כי ישנה היתכנות ממשית להגשת תביעה וקבלת פיצויים – חשוב לא להתפשר ולהיעזר בחוות דעת מקצועית לה יש משקל רב בהחלטה ובמתן פסק הדין של השופטים. מספר פרמטרים לבחירת רופא מתאים לכתיבת חוות דעת רפואית בטיפולי סרטן: אונקולוג בכיר, בעל ניסיון ומומחיות רבה בתחום הרפואי הספציפי לתחום התביעה, ניסיון רב בכתיבת חוות דעת רפואיות משפטיות ולצד אלה יכולת ורבלית והתנסחות רהוטה בבית המשפט. חוות הדעת תכלול בין היתר: היסטוריה רפואית של המטופל, את הגורמים שהובילו למחלה / נזקים רפואיים ונפשיים, את מצבו הנוכחי ואת ההשלכות של נזקים אלו ברמה הרפואית, נפשית ותפקודית תוך הבאת סימוכין רלוונטיים מספרות רפואית.

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית