חוות דעת רשלנות רפואית בהריון בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה עשויה להידרש מטעמים של אבחון רפואי – לשם קבלת חוות דעת מקצועית מטעם רופא מומחה בכיר בתחום זה או לשם קבלת תגמולים כספיים במסגרת בקשות ותביעות – קבלת תגמולים מביטוח לאומי, תגמולים מחברות ביטוח פרטיות ועוד.

כמו כן, במקרים של רשלנות רפואית בהריון הניזוק/ה רשאי להגיש תביעת רשלנות רפואית בבית משפט על מנת לקבל פיצויים בצירוף חוות דעת רשלנות רפואית הנכתבת ע"י רופא מומחה בגינקולוגיה ומיילדות (או במקרים ספציפיים חוות דעת של גנטיקאי מומחה או מומחה בתחום אחר בו התרחשה הרשלנות). 

מהי רשלנות רפואית?

  • טיפול רשלני – חשוב לדעת שלא כל טיפול רפואי שאינו צלח מוגדר כרשלנות רפואית, רשלנות מתרחשת במקרים בהם במסגרת הטיפול היתה חריגה מרמת הזהירות הסבירה ומנורמות הטיפול המקובלות.
  • אי הסכמה מדעת של המטופלת – ביצוע ניתוחים והליכים רפואיים שונים מחייב את הגורם המטפל / מנתח להסביר לאישה ההרה את ההשלכות והסיכונים האפשריים של הניתוח ובנוסף להחתימו על טופס הסכמה מדעת.
  • אי אבחון – אי זיהוי של סימנים המצביעים על מחלה ו/או הפניה לבדיקות מתאימות (במקרה של רשלנות בהריון למשל אי הפניה לביצוע בדיקות גנטיות מסוימות כמו בדיקת צ'יפ גנטי), כאשר גם זיהוי והפניה מאוחרת עלולה לגרום לנזקים אותם היה למנוע במקרה של זיהוי וטיפול מוקדם.
  • אבחון שגוי – אבחנה שגויה של המחלה / מצב רפואי מתן טיפול שלא לצורך – קבלת החלטה על מתן טיפול / ניתוח שלא לצורך מה שעלול לגרום לסיכון האישה ההרה והעובר.
  • רשלנות בהרדמה של רופא מרדים – בעת ביצוע הרדמה לפני טיפול / ניתוח

רשלנות רפואית בהריון

רשלנות בהריון זהו מצב בו גורם רפואי (גינקולוג, יועץ גנטי, אחיות מיילדות וכו') אשר מעורב בתהליך ההריון לכל אורך שלבי ההריון – מתחילת מעקב ההריון ועד הלידה, התנהל ברשלנות וכתוצאה מרשלנות זו נגרם נזק רפואי לאם או ליילוד – נזקים נוירולוגיים ומוחיים, פיגור שכלי, בעיות תפקודיות ואף מוות לעובר.

סוגים נפוצים של רשלנות רפואית בהריון

  • הולדה בעוולה – מונח זה מתייחס לכשל רפואי הנוגע לאי אבחון מום או תסמונת גנטית כלשהי בעובר במהלך מעקב ההריון ובדיקות הסקר. אי האבחון יכול לנבוע מאי ביצוע בדיקות נדרשות, או אי אבחון במסגרת הבדיקות.
  • תשניק סב לידתי – מצב של מצוקה עוברית בו ישנה הפרעה באספקה של חמצן לדם ולגוף העובר. אי זיהוי של המצוקה בזמן עלול לגרום לנזקים שונים: פגיעה נוירולוגיות, פגיעה ביכולות מוטוריות, נזקים מוחיים ואף למות העובר.
  • מות עובר – המוות עלול לקרות עקב כשל בזיהוי מצוקת עובר (תשניק סב לידתי – הפרעה באספקת חמצן לדם ולגוף העובר), מחלות של האם והעובר, אי מתן טיפול רפואי / תרופתי מתאים ובזמן.
  • אי ביצוע יילוד מוקדם – במקרים מסוימים, כמו מחלת אם שהתפתחה תוך כדי ההריון יש לבצע יילוד מוקדם כדי למנוע נזק אפשרי לעובר.
  • לידה מוקדמת / פג בהריון בסיכון – במצבים של הריון בסיכון (לידה מוקדמת חוזרת, הריון מרובה עוברים, הפרעות ברחם ועוד) על הצוות הרפואי להתנהל בהתאם להנחיות הרפואיות המקובלות ולמנוע ככל האפשר את הלידה המוקדמת לשם הקטנת הסיכון לפגיעה ולמות העובר.
  • רשלנות הקשורה לייעוץ הגנטי – הרשלנות יכולה להתרחש עקב אי הפניה לביצוע בדיקות גנטיות מסוימות (או הצגת אופציית הבדיקה עבור האישה ההרה) כגון בדיקת צ'יפ גנטי (CMA) בדיקת ריצוף אקסום, חלבון עוברי ועוד. מנגד, הרשלנות יכולה להתרחש עקב אי זיהוי בעיות ומחלות לאחר ביצוע הבדיקה.
  • רשלנות בתהליך גרידה – תהליך של ריקון הרקמות של העובר אל מחוץ לרחם בעקבות הפלה (טבעית או יזומה), כשל בתהליך זה והישארות של רקמות או שאריות שליה (מצב המכונה תסמונת אשרמן) עלול למנוע בפוריות וביכולת האישה להרות בעתיד.
חוות דעת רשלנות רפואית בהריון
רשלנות רפואית בהריון

תביעת רשלנות רפואית בהריון

במידה ונגרם נזק לאישה ההרה או לעובר וקיים חשד לרשלנות רפואית יש לפנות לעו"ד בתחום הרשלנות הרפואית על מנת לבחון ולהעריך האם ישנה עילה להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בבית המשפט. במקרה כזה על פי חוק יש לספק חוות דעת רפואית אותה יכתוב רופא מומחה בתחום הגינקולוגיה ומיילדות כשעורך הדין ידאג להפנות את התובע/ת לרופא המתאים. סכום הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית לרוב נע בין מאות אלפי שקלים למיליונים (תלוי בסוג הפגיעה בעובר ובאם, תוך התחשבות בכל ההיבטים בטווח הקצר והארוך – נזקים גופניים, נפשיים, כלכליים ועוד).

עלות חוות הדעת מהווה את עיקר הוצאות התביעה (בסוג תביעות אלה נהוג כי עורך הדין יקבל אחוזים מכספי הפיצויים) והיא נעה בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים, זאת בהתאם למקרה הספציפי ולמידת הניסיון והמומחיות של המומחה הרפואי.

חוות דעת רשלנות רפואית מטעם גינקולוג מומחה

לחוות הדעת הרפואית ישנו משקל רב בהחלטת בית המשפט ולכן חשוב לא להתפשר ולבחור בחוות דעת ע"י רופא בכיר המומחה בתחום הספציפי של המקרה הרשלני. חוות הדעת תתייחס לכל המידע הרפואי הקשור ללידה, את הגורמים שהובילו לרשלנות, את הנזקים הגופניים, התפקודיים והנפשיים שנגרמו לעובר ו/או לאם, זאת, תוך הבאת סימוכין רלוונטיים מספרות רפואית.

מספר קריטריונים מומלצים לבחירת כותב חוות הדעת בתחום הגינקולוגיה ומיילדות:

  • גינקולוג בכיר
  • בעל ניסיון ומומחיות רבה בתחום הרפואי הספציפי לתחום התביעה
  • ניסיון רב בכתיבת חוות דעת רפואיות משפטיות
  • יכולת ורבלית והתנסחות רהוטה בבית המשפט

 

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית