חוות דעת רשלנות רפואית בלידה בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה עשויה להידרש מטעמים של אבחון רפואי – לשם קבלת חוות דעת מקצועית מטעם רופא מומחה בכיר בתחום זה או מסיבות הקשורות לקבלת תגמולים כספיים במסגרת בקשות ותביעות – אם זה לשם קבלת תגמולים מביטוח לאומי, תגמולים מחברות ביטוח פרטיות ועוד.

כמו כן, במקרים של רשלנות רפואית בלידה (לפניה, במהלכה או לאחריה) ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בבית משפט לשם קבלת פיצויים בצירוף חוות דעת רשלנות רפואית הנכתבת ע"י רופא המתמחה בתחום הגינקולוגיה ומיילדות. 

מהי רשלנות רפואית?

  • טיפול רשלני – חשוב לדעת שלא כל טיפול רפואי שאינו צלח מוגדר כרשלנות רפואית, רשלנות מתרחשת במקרים בהם במסגרת הטיפול היתה חריגה מרמת הזהירות הסבירה ומנורמות הטיפול המקובלות.
  • אי הסכמה מדעת של המטופל – ביצוע ניתוחים והליכים רפואיים שונים מחייב את הגורם המטפל / מנתח להסביר למטופל את ההשלכות והסיכונים האפשריים של הניתוח ובנוסף להחתימו על טופס הסכמה מדעת.
  • אי אבחון – אי זיהוי של סימנים המצביעים על מחלה ו/או הפניה לבדיקות מתאימות, כאשר גם זיהוי והפניה מאוחרת עלולה לגרום לנזקים אותם היה למנוע במקרה של זיהוי וטיפול מוקדם.
  • אבחון שגוי – אבחנה שגויה של המחלה / מצב רפואי מתן טיפול שלא לצורך – קבלת החלטה על מתן טיפול / ניתוח שלא לצורך מה שעלול לגרום לסיכון ונזק מיותר ליולדת ולעובר.
  • רשלנות בהרדמה של רופא מרדים – בעת ביצוע הרדמה לפני טיפול / ניתוח

רשלנות רפואית בלידה

רשלנות בלידה הינה מצב בו גורם רפואי (גינקולוג, יועץ גנטי, אחיות מיילדות וכו') אשר מעורב בתהליך הלידה התנהל ברשלנות וכתוצאה מרשלנות זו נגרם נזק רפואי לאם או ליילוד – אם זה נזק מוחי, פיגור שכלי, בעיות תפקודיות ואף למוות.

סוגים נפוצים של רשלנות רפואית:

לידת פג – אי התנהלות תקינה של הצוות הרפואי במקרים של לידה מוקדמת אשר נחשבת ללידה בסיכון.

אספיקציה – אי זיהוי של מצב רפואי זה בזמן / טיפול לקוי (אי מעבר תקין של חמצן ודם לגוף העובר בעת הלידה).

כשל בסוגי יילוד שונים – אם זה בלידת עכוז בו ישנו מנח לא תקין של התינוק, כשל בלידה מכשירנית אשר מתבצעת באמצעות ואקום או מלקחיים, כשל בביצוע לידה במצב של כליאת כתפיים (מצב בו הכתף הקדמית של התינוק נתקעה מתחת לעצם החיק), כשל בביצוע ניתוח קיסרי – בכל מצבי היילוד יכולה לחול רשלנות עקב אי זיהוי בזמן של המצב הרפואי ומתן מענה מתאים או ביצוע כושל של הלידה ע"י רופאים לא מיומנים.

ביצוע יילוד בדרך לא נכונה – היילוד של העובר יכול להתבצע בדרכים שונות, כשעל הצוות הרפואי לבחור בשיטה המתאימה ביותר למצב הספיציפי של העובר. בחירה באופן יילוד לא מתאים (למשל בחירה בלידה רגילה במצב בו נדרש ניתוח קיסרי) עלול לגרום לנזק כבד לעובר.

מות עובר ברחם – מצב זה מכונה גם "לידה שקטה", מצב בו המוות נגרם עקב רשלנות, במקרים רבים עקב אי זיהוי מצוקה עוברית כלשהי.

שיתוק מוחין – בדומה ללידה שקטה, שיתוק מוחין עלול להיגרם עקב אי זיהוי מצוקה עוברית כלשהי, רשלנות במהלך הלידה עצמה, או אי מתן טיפול מתאים למצבו של העובר (למשל אי מתן טיפול אנטיביוטי במידה ונוצר זיהום).

רשלנות רפואית בלידה עלולה לפגוע גם ביולדת, דוגמאות לכך: הותרה של שאריות שליה ברחם, כריתת רחם לא תקינה או שלא לצורך וקרעים בלידה, כל אלה עלולים לגרום לנזקים רפואיים כבדים לצד נפשיים בקרב היולדת.

חוות דעת רשלנות רפואית בלידה
רשלנות רפואית בלידה

תביעת רשלנות רפואית בלידה

נגרם נזק לעובר או לאדם היולדת? במידה וישנו חשד שהסיבה לכך היא כתוצאה של רשלנות רפואית יש לפנות לעו"ד בתחום הרשלנות הרפואית על מנת לבחון את המקרה ולהעריך האם ישנה היתכנות להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית. במקרה ונמצא כי ישנו בסיס לתביעה משפטית יש לספק חוות דעת רפואית אותה יכתוב רופא מומחה בתחום הגינקולוגיה ומיילדות (חובה על פי חוק, עורך הדין ידאג לבצע פנייה לרופא מתאים). גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית לרוב נע בין מאות אלפי שקלים למיליונים (תלוי רמת נזק בריאותי ונפשי, תפקוד, הוצאות נוכחיות ועתידיות על תרופות וטיפולים, פגיעה בכושר העבודה ועוד).

מחיר חוות הדעת מהווה את רוב הוצאות התביעה (במקרים של תביעות רשלנות מקובל שעורך הדין המייצג יקבל אחוזים מכספי הפיצויים) והוא נע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים, זאת בהתאם למורכבות המקרה, לניסיון ולרמת המומחיות של הרופא כותב חוות הדעת.

חוות דעת רשלנות רפואית מטעם גינקולוג מומחה

לחוות הדעת הרפואית ישנו משקל רב בהחלטת בית המשפט ולכן חשוב לא להתפשר ולבחור בחוות דעת ע"י רופא בכיר המומחה בתחום הספציפי של המקרה הרשלני. חוות הדעת תתייחס לכל המידע הרפואי הקשור ללידה, את הגורמים שהובילו לרשלנות, את הנזקים הגופניים, התפקודיים והנפשיים שנגרמו לעובר ו/או לאם, זאת, תוך הבאת סימוכין רלוונטיים מספרות רפואית.

מספר קריטריונים מומלצים לבחירת כותב חוות הדעת בתחום הגינקולוגיה ומיילדות:

  • גינקולוג בכיר
  • בעל ניסיון ומומחיות רבה בתחום הרפואי הספציפי לתחום התביעה
  • ניסיון רב בכתיבת חוות דעת רפואיות משפטיות
  • יכולת ורבלית והתנסחות רהוטה בבית המשפט

 

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית