חוות דעת רשלנות רפואית בטיפולי שיניים בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה עשויה להידרש מטעמים של אבחון רפואי – על מנת לקבל חוות דעת מקצועית מטעם רופא מומחה בכיר בתחום זה או מסיבות הקשורות לקבלת תגמולים כספיים במסגרת בקשות ותביעות – אם זה לשם קבלת תגמולים מביטוח לאומי, תגמולים מחברות ביטוח פרטיות ועוד.

כמו כן, במקרים של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בבית משפט לשם קבלת פיצויים בצירוף חוות דעת אשר נכתבה ע"י רופא שיניים המומחה בתחום הרלוונטי לתביעה.

מהי רשלנות רפואית?

  • טיפול רשלני – חשוב לדעת שלא כל טיפול רפואי שאינו צלח מוגדר כרשלנות רפואית, רשלנות מתרחשת במקרים בהם במסגרת הטיפול היתה חריגה מרמת הזהירות הסבירה ומנורמות הטיפול המקובלות.
  • אי הסכמה מדעת של המטופל – ביצוע ניתוחים והליכים רפואיים שונים מחייב את הגורם המטפל / מנתח להסביר למטופל את ההשלכות והסיכונים האפשריים של הניתוח (טיפולי שיניים כוללים בין היתר טיפולים מורכבים כמו ניתוחי חניכיים, השתלת שיניים ועוד) ובנוסף להחתימו על טופס הסכמה מדעת.
  • אי אבחון – אי זיהוי של סימנים המצביעים על מחלה ו/או הפניה לבדיקות מתאימות, כאשר גם זיהוי והפניה מאוחרת עלולה לגרום לנזקים אותם היה למנוע במקרה של זיהוי וטיפול מוקדם.
  • אבחון שגוי – אבחנה שגויה של המצב הרפואי, מתן טיפול שיניים שלא לצורך – קבלת החלטה על מתן טיפול / ניתוח שלא לצורך מה שעלול לגרום לסיכון ונזק מיותר למטופל.ת.
  • רשלנות בהרדמה של רופא מרדים – בעת ביצוע הרדמה לפני טיפול שיניים.
חוות דעת רשלנות רפואית שיניים
רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

רשלנות בטיפולי שיניים

ענף רפואית השיניים הוא רחב, קיימים סוגים שונים של התמחויות וטיפולים שונים, כך שמקרים של רשלנויות עלולים להתרחש בכל סוג של טיפול שהוא, ניתן מספר דוגמאות לסוגי רשלנויות נפוצים בטיפולים פופולריים:

סתימות ועקירות שיניים – ביצוע סתימה או עקירה שלא לצורך, או ביצוע כושל של העקירה / סתימה וגרימת נזק למטופל, כגון שבירת לסת במקרה של עקירת שיני בינה, שבירת שן ועוד.

טיפולי אנדודונטיה (טיפולי שורש) – טיפול שורש הינו טיפול מורכב, טיפול רשלני ולא מקצועי עלול להוביל לבעיות ולנזקים שונים בפה: פגיעה עצבית, דימום וזיהום, פגיעה בחוש הטעם ועוד.

רשלנות בהרדמה – על כל רופאי השיניים אשר מבצעים טיפול בהרדמה לעבור הכשרה מתאימה לכך (קובץ הנחיות מעודכן של משרד הבריאות בנושא סדציה – טשטוש והרדמה מלאה ברפואת שיניים). ביצוע הרדמה ע"י רופא שאינו מוסמך לכך, או טיפול שאינו בוצע כהלכה עלול לגרום לפגיעה עצבנית ולשיתוק לטווח קצר, ארוך או קבוע.

רשלנות בטיפולי אורתודנטיה – יישור שיניים הינו טיפול נפוץ ביותר, כאשר קיימים מגוון שיטות לביצוע הטיפול. טיפול שהשתבש כתוצאה מרשלנות / אי מיומנות של האורתודנט עלול להוביל לפגיעה בלסת, בשיניים ולנזקים שונים בחלל הפה.

רשלנות בביצוע טיפולי כירורגיית פה ולסת – בין אם מדובר בטיפולים אלקטיביים למטרות אסתטיות או טיפול לצורך רפואי, טיפולי כירורגיית פה ולסת (הכוללים בין היתר עקירות כירורגיות, השתלת שיניים, הסרת גידולים בפה ועוד) צריכים להתבצע במיומנות רבה, טיפול כושל עלול להוביל להחמרת המצב ולגרום לפגיעות קשות בשן, בלסת, בחניכיים ובחלל הפה.

תביעת רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

ישנה עילה להגיש תביעת רשלנות רפואית בטיפולי שיניים במקרים בהם במסגרת הטיפול הגורם המטפל לא שמר על רמת זהירות סבירה והעניק טיפול רפואי החורג מהנורמות המקובלות כשאי זהירות וחריגה זו הייתה השפעה ולמעשה הובילה לנזק שנגרם למטופל. כלומר, קיים קשר סיבתי בין המקרה הרשלני לנזק.

כך שבמקרה של רשלנות בטיפולי שיניים או במידה ועולה חשד לכך יש לפנות לעו"ד רשלנות רפואית לשם בחינה האם יש מקום להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית. במקרה כזה תופנו מטעם עורך הדין אל רופא שיניים מומחה (בתחום הרלוונטי לנזק שנגרם) אשר יכתוב חוות דעת רפואית וזו תצורף לתיק התביעה (חובה על פי חוק) אשר תכלול מסקנות אם אכן הייתה רשלנות רפואית. סכום הפיצויים בתביעות רשלנות רפואית נע בין מאות אלפי שקלים למיליונים (בהתאם לרמת הזנק הבריאותי והנפשי, פגיעה בתפקוד, הערכה של גובה הוצאות כספיות נוכחיות ועתידיות על מתן טיפולים ותרופות, אבדן כושר עבודה ועוד).

עלות חוות דעת זו נעה בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים – בהתאם למורכבות המקרה ולניסיון ורמת המומחיות של הרופא המטפל. התשלום המקובל לעורך הדין בתיקים מסוג זה מתבסס על אחוזי הצלחה מתוך כספי הפיצוי, כך שהעלות המרכזית בתביעה זו היא חוות הדעת של הרופא המומחה.

חוות דעת רשלנות רפואית מטעם רופא שיניים מומחה

במידה והממצאים הראשוניים מצביעים על כך כי ישנה היתכנות ממשית להגשת תביעה וקבלת פיצויים – מוטב להיעזר בחוות דעת מטעם רופא מומחה בכיר, מכיוון שלחוו"ד זו ישנו משקל רב בהחלטה ובמתן פסק הדין של השופטים. חוות דעת זו תכלול: היסטוריה רפואית, גורמים שהובילו למחלה / נזקים רפואיים ונפשיים, את מצבו הנוכחי ואת ההשלכות של נזקים אלו ברמה הרפואית, נפשית ותפקודית תוך הבאת סימוכין רלוונטיים מספרות רפואית.

המלצות לבחירת רופא מתאים לכתיבת חוות דעת רפואית בטיפולי שיניים:

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית