חוות דעת רפואית פיברומיאלגיה בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

חוות דעת רפואית פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) נדרשת לרוב במקרים בהם מבקש/ת חוות הדעת סובל/ת מכאבים כרוניים המאפיינים את המחלה אשר משפיעים על אורח חייו מבחינה תפקודית וכלכלית. הגשת חוות דעת זו נועדה על מנת לקבל תגמולים כספיים מחברות הביטוח הפרטיות, המוסד לביטוח לאומי, פיצויים כספיים עקב רשלנות רפואית ועוד. חוות הדעת צריכה להיכתב על ידי רופא ראומוטולוג מומחה, בעל ניסיון מעשי באבחון וטיפול במחלה.

באילו מקרים מגישים חוות דעת רפואית פיברומיאלגיה?

חוו''ד עבור בית המשפט

במקרים בהם החולה הכרוני מכאבים כרוניים חזקים (תופעות נפוצות נוספות של המחלה הן עייפות, חוסר שינה, דיכאון, כאבי ראש) המשפיעים באופן משמעותי על אורח חייו והתפקוד היומיומי שלו הינו רשאי להגיש תביעת פיצויים בבית משפט עבור תגמולים שלא הגיעו לו מטעם גורם כזה או אחר. במסגרת התביעה בבית המשפט חובה (על פי חוק) על מגיש התביעה לספק חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה. חשוב כי חוות דעת זו תינתן על ידי רופא ראומוטולוג מומחה בעל שם הבקיא בפיברומיאלגיה, בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת לבית משפט ויכולת להופיע בצורה טובה בפני השופטים והקהל הנוכח בבית המשפט.

חוות דעת רפואית פיברומיאלגיה
פיברומיאלגיה

חוות דעת רפואית פיברומיאלגיה במקרים של רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בתחום של פיברומיאלגיה עלולה להחמיר את מצבו הרפואי של המטופל, או למנוע ממנו לקבל טיפול מתאים ובזמן עקב אבחון לא מתאים.

דוגמאות לרשלנות:

  • מטופל/ת אשר קיבל/ה טיפול אשר לא מתאים למצב הרפואי ועקב כך נגרם נזק רפואי / החמרה של המצב.
  • אבחון שגוי (או אי אבחון של המחלה בזמן)

מקרה הרשלנות עלול להיגרם על ידי גורמים שונים המעורבים במהלך הטיפול של החולה, ביניהם: הרופא המטפל והמאבחן של המחלה, האחות, אנשי צוות וגורמים שונים במוסד הרפואי המטפל. במקרה של התנערות מהבקשה לקבלת פיצויים בטענה שלא חלה רשלנות ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט אשר תלווה בחוות דעת של ראומטולוג מומחה אשר יבחן היטב את המקרה הספציפי של המטופל, החל מבדיקות האבחון הראשוניות דרך הטיפולים השונים שניתנו עד למצבו הרפואי הנוכחי.  לאחר בדיקה מקיפה הרופא יציין בחוות הדעת האם לפי אבחנתו המקצועית חלה כאן רשלנות רפואית, מצד אילו גורמים ואם יש קשר ישיר בין רשלנות זו למחלה / החמרה שלה. בנוסף הרופא יעריך את גודל הנזקים וההשפעות של רשלנות על אורח חייו של המטופל.

תביעת ביטוח לאומי

פיברומיאליגה זוהי מחלה כרונית, כך שהחולה יסבול ממנה ברמה כזו או אחרת למשך כל חייו, כאבים אלו עלולים להשפיע על יכולת התפקוד שלו וביכולתו לעסוק במשלח ידו העיקרי ובאפשרויות תעסוקה אחרות. החולה יכול/ה להגיש בקשה לקבלת תגמולים (פיצויים, קצבת נכות בהתאם לאחוזי נכות) מטעם המוסד לביטוח לאומי. 

הבקשה תוגש בליווי של כל המידע הרפואי הרלוונטי אודות הטיפולים והאבחונים ושמעידים על השינוי במצבו הרפואי של המבקש ועל ההשפעות של מצב זה. הבקשה לקבל תגמולים – אם זו קצבת נכות בהתאם לאחוזי נכות, פיצויים, הטבות דיור, ארנונה ועוד – תצטרך לעבור ועדה רפואית שתבחן את המקרה לעומק ותחליט אם מגיע תגמולים למבקש/ת וכן אילו תגמולים ומה גובה התגמול. לכן, רצוי להגיש לוועדה זו גם חוות דעת רפואית מטעם רופא בכיר שיציג באופן מקצועי וברור את מצבו הרפואי של המבקש ואת הבעיות והקשיים שהוא חווה בעקבות הפגיעה / מחלה. החל מ-1.3.2022 ניתן לקבוע נכות רפואית על סעיף פיברומיאלגיה.

חוו''ד במקרים של פגיעה תעסוקתית

חוות דעת של רופא תעסוקתי ניתנת בין היתר מטעם קופות החולים על מנת לקבוע את מידת הפגיעה בעובד והאם נפגעה יכולתו לעבוד במשלח ידו (אובדן כושר עבודה). בעזרת חוות דעת נוספת של רופא תעסוקתי מומחה ניתן לקבל הערכה אם הנזקים מצדיקים אובדן כושר עבודה זמני או קבוע והוא זכאי לאחוזי נכות בביטוח לאומי או להגדלה שלהם. כמו כן, אישור הרופא התעסוקתי  עשוי לסייע במקרה של קבלת פיצויים עקב התפטרות בגלל מצבו הבריאותי.

חשוב לציין שכל חוות הדעת הרפואיות והאישורים הרפואיים ביחס למקום העבודה יכולים להינתן אך ורק על ידי רופא תעסוקתי. חשוב לדעת, כי לעיתים האישור אינו עשוי להיטיב עם המבקש, כך למשל, במידה והעובד קיבל אישור על כך שאינו יכול לעסוק בתפקיד הספציפי בחברה אך המעסיק יכול למצוא לו תפקיד אחר שפחות מוצא חן בעיני העובד, או לחלופין לפטרו בניגוד לרצונו של העובד. מקרה נוסף זוהי חוות דעת בה הרופא קובע כי העובד יכול לעבוד בהיקף משרה נמוך יותר ובמקרה כזה זכויות קודמות שהתלוו למשרה המלאה עלולות שלא להישמר עבור העובד.

חוו''ד רפואית עבור קבלת תגמולי ביטוח ושב"ן

חולים אשר מבוטחים בביטוחי בריאות ציבוריים מורחבים (שב"ן) או בביטוחים פרטיים רשאים להגיע תביעה לשם קבלת תגמולי ביטוח. זאת, בסיוע חוות דעת רפואית מטעם ראומטולוג מומחה. על מנת לקבל את התגמולים חברות הביטוח בוחנות היטב את מצבו הרפואי של התובע וקובעות על פי הבדיקות שלהם האם הוא זכאי לתגמול. במידה והן מסרבות להעניק תגמולים והתובע משוכנע כי הוא צריך לקבל תגמולים אלה הוא רשאי להגיש תביעה לקבלת תגמולי ביטוח בבית המשפט באמצעות עורך דינו. במקרים כאלה חשוב לבחור בעורך דין מנוסה בתחום וכן להסתייע בחוות דעת רפואית של ראומוטולוג מומחה בעל שם. זאת, על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה בזכיה במשפט ובהתמודדות מול עורכי הדין המנוסים העובדים תחת המערכת המשומנת של חברות הביטוח.

מה כוללת חוות דעת רפואית פיברומיאלגיה?

  • בחינה ההיסטוריה הרפואית של החולה.
  • תיאור הגורמים אשר הובילו לרשלנות רפואית במסגרת הטיפול (במידה והייתה) ועל השפעתה על מצבו הרפואי של התובע.
  • תיאור מצבו הנוכחי של החולה, וכיצד מצבו הרפואי משפיע עליו בכל ההיבטים – גופני, נפשי ותפקודי.
  • הצגת מסקנות הנוגעות לטיפולים הנדרשים והצרכים הנוכחיים והעתידיים להם יזדקק החולה.
  • הבאת סימוכין מהספרות הרפואית הרלוונטיים למצבו הבריאותי של התובע.

תכונות וכישורים נדרשות מהרופא המומחה כותב חוות הדעת

  • מומחיות וניסיון רב לא רק בתחום הראומטולוגיה ומחלת פיברומיאלגיה בפרט.
  • ניסיון בכתיבת חוות דעת רפואית מקצועית לבית המשפט, ביטוח לאומי ולכל גורם אחר. ידע מקצועי אינו מספיק כאן, אלא גם יכולת להעביר את הידע המקצועי ואת המחקר המקיף הכולל ראיון של התובע באופן המקצועי ביותר, תוך ניסוח ברור המקובל בעולם המשפט.
  • ניסיון ויכולת הופעה טובה בביהמ"ש תוך הצגת הממצאים שעלו מחוות הדעת ואת מצבו הרפואי של החולה בצורה ברורה ובביטחון רב.

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית