חוות דעת רשלנות רפואית באבחון בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה עשויה להידרש מטעמים של אבחון רפואי – לשם קבלת חוות דעת מקצועית מטעם רופא מומחה בכיר בתחום זה או מסיבות הקשורות לקבלת תגמולים כספיים במסגרת בקשות ותביעות – אם זה לשם קבלת תגמולים מביטוח לאומי, תגמולים מחברות ביטוח פרטיות ועוד.

כמו כן, במקרים של רשלנות רפואית הקשורה לאבחון רפואי שגוי (או אי אבחון / אבחון מאוחר) ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בבית משפט לשם קבלת פיצויים בצירוף חוות דעת רשלנות רפואית הנכתבת ע"י רופא מומחה בתחום הרלוונטי לאבחון.

מהי רשלנות רפואית?

  • טיפול רשלני – חשוב לדעת שלא כל טיפול רפואי שאינו צלח מוגדר כרשלנות רפואית, רשלנות מתרחשת במקרים בהם במסגרת הטיפול היתה חריגה מרמת הזהירות הסבירה ומנורמות הטיפול המקובלות.
  • אי הסכמה מדעת של המטופל – ביצוע ניתוחים והליכים רפואיים שונים מחייב את הגורם המטפל / מנתח להסביר למטופל את ההשלכות והסיכונים האפשריים של הניתוח ובנוסף להחתימו על טופס הסכמה מדעת.
  • אי אבחון – אי זיהוי של סימנים המצביעים על מחלה ו/או הפניה לבדיקות מתאימות, כאשר גם זיהוי והפניה מאוחרת עלולה לגרום לנזקים אותם היה למנוע במקרה של זיהוי וטיפול מוקדם.
  • אבחון שגוי – אבחנה שגויה של המחלה / מצב רפואי מתן טיפול שלא לצורך – קבלת החלטה על מתן טיפול / ניתוח שלא לצורך מה שעלול לגרום לסיכון ונזק מיותר למנותח.ת.
  • רשלנות בהרדמה של רופא מרדים – בעת ביצוע הרדמה לפני טיפול / ניתוח

רשלנות רפואית באבחון

על הרופא המאבחן מוטלת החובה לבצע חקירה יסודית הכוללת תשאול מקיף של הנבדק ביצוע בדיקות גופניות ובמכשור רלוונטי וכן ביצוע אבחנה מבדלת, כלומר שלילת מצבים רפואיים חמורים ומחלות קשות שונות. במידת הצורך הרופא יספק הפניה לרופא מומחה רלוונטי אחר / הפניה לביצוע בדיקות מעבדה או בדיקות נדרשות אחרות. לאבחון שגוי (בבדיקה גופנית, בדיקות מעבדה או בדיקות הדמיה) או מנגד אי אבחון או אבחון מאוחר עלולות להיות השלכות קטלניות על המטופל, בייחוד כאשר מדובר באי אבחון של מחלות קשות כגון סרטן בהן לאבחון נכון ובזמן יש השלכות קריטיות על הצלחת הטיפול.

תביעת רשלנות רפואית באבחון

במקרים של רשלנות רפואית הקשורה לאבחון מחלה יש להתחיל את תהליך התביעה בפניה אל עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. בשלב הראשון עורך הדין יבחן את המקרה לפרטיו ויעדכן אם על פניו ישנו בסיס ראשוני להגשת תביעת פיצויים. במקרה כזה עורך הדין יפנה אתכם אל רופא מומחה על מנת שיספק חוות דעת רפואית מקצועית הנדרשת במקרים של תביעות רשלנות רפואית המגיעות לבית המשפט. במסגרת התביעה על התובע להוכיח כי אכן חלה רשלנות וכי קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק שנגרם.

גובה הפיצוי משתנה בהתאם למקרה הספציפי וכן לסוג ורמת הנזקים שנגרמו לתובע, תוך התחשבות בכל ההיבטי הנזק: פגיעה גופנית, תפקודית, נפשית, כלכלית וכו'). באופן כללי, לרוב סכום הפיצוי נע בין מאות אלפי שקלים למספר מיליוני שקלים.

חוות דעת רשלנות רפואית באבחון
רשלנות רפואית באבחון

חוות דעת רשלנות רפואית באבחון מטעם רופא מומחה

לחוות הדעת הרפואית ישנו משקל רב בהחלטת בית המשפט ולכן חשוב לא להתפשר ולבחור בחוות דעת ע"י רופא בכיר המומחה בתחום הספציפי של האבחון הרפואי. חוות הדעת תתייחס לכל המידע הרפואי הקשור לאבחון, את הגורמים שהובילו לרשלנות, את הנזקים הגופניים, התפקודיים והנפשיים שנגרמו למטופל, זאת, תוך הבאת סימוכין רלוונטיים מספרות רפואית.

מספר קריטריונים מומלצים לבחירת רופא מומחה לכתיבת חוות הדעת רפואית לבית המשפט:

  • רופא בכיר
  • בעל ניסיון ומומחיות רבה בתחום האבחון
  • ניסיון רב בכתיבת חוות דעת רפואיות משפטיות
  • התנסחות רהוטה ויכולת הופעה טובה בבית המשפט

 

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית