חוות דעת רפואית מחלות וכלי דם בקליק

כתיבת חוות דעת מקיפה למקסום סיכויי ההצלחה!

מחלות לב וכלי דם הן בין המחלות הקטלניות ביותר בעולם. הן כוללות מגוון מצבים המשפיעים על הלב וכלי הדם, כגון: אי ספיקת לב, איסכמיה, יתר לחץ דם ומפרצת. במקרים מסוימים, מחלות אלו עלולות להיגרם או להחמיר עקב רשלנות רפואית, שעלולה לגרום לנזק חמור לחולים. במקרים כאלה, מטופלים או בני משפחותיהם יוכלו לתבוע פיצויים באמצעות פנייה לחוות דעת משפטית רפואית.

 

חוו''ד רפואית משפטית עקב רשלנות רפואית

במקרים בהם קיים חדש לרשלנות רפואית ניתן להגיש תביעה משפטית לקבלת פיצויים, כאשר ע"פ החוק בישראל התובע חייב לספק במסגרת התביעה חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה. במסגרת חוות דעת זו (בין אם מדובר בתחום מחלות לב וכלי דם או מחלות אחרות) הרופא מעריך את התיעוד הרפואי של המטופל ולאחר בדיקה מקיפה הרופא יציין בחוות הדעת האם לפי אבחנתו המקצועית חלה כאן רשלנות רפואית, מצד אילו גורמים (רופא, אחות, בדיקה רפואית לקויה או גורמים רלוונטיים אחרים) ואם יש קשר ישיר בין רשלנות זו למחלה / החמרה שלה. בנוסף הרופא יעריך את גודל הנזקים וההשפעות של רשלנות על אורח חייו של המטופל – יכולת התפקוד שלו, צורך בסיעוד, תרופות וטיפולים קבועים ועוד.

דוגמאות כלליות נפוצות לרשלנות רפואית:

  • מטופל/ת אשר קיבל/ה טיפול אשר לא מתאים למצב הרפואי ועקב כך נגרם נזק רפואי / החמרה של המצב.
  • התפתחות של מחלת לב וכלי דם עקב טיפול לקוי
  • אבחון שגוי (או אי אבחון של המחלה בזמן)

חשוב כי חוות הדעת תתבצע ע"י קרדיולוג מומחה הבקיא היטב בתחום הרפואי הספציפי למקרה התביעה לצד ניסיון בכתיבת חוו"ד רפואיות והופעה טובה בבית המשפט אשר יכולה לכלול עו"ד בכירים מטעם חברות הביטוח והמוסדות הרפואיים הנתבעים.

חוות דעת רשלנות רפואית לפי סוג מחלת לב וכלי דם

אוושה בלב

אוושה בלב זהו צליל לא תקין הנשמע כאשר הדם זורם דרך הלב. במקרים מסוימים, אוושה בלב עלולה להיות לא מזיקה ואינה דורשת טיפול, אך במקרים אחרים היא יכולה להוות תסמין למצב חמור יותר, כגון בעיה במסתמי הלב. אי אבחון נכון ובזמן או טיפול לקוי באוושה בלב עלול לגרום לנזק או לסיבוכים בריאותיים כבדים עד לכדי מוות.

אי ספיקת לב

אי ספיקת לב מתרחשת כאשר הלב אינו מסוגל לשאוב מספיק דם כדי לענות על צרכי הגוף. זה יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל נזק לשריר הלב, בעיות במסתמי הלב ולחץ דם גבוה. אי אבחון / אבחון שגוי / טיפול לא נכון עלול לגרום לנזק חמור למטופל.

איסכמיה

איסכמיה היא מצב המתרחש כאשר אספקת הדם לאיבר או לרקמה מופחתת, לרוב עקב חסימה בכלי דם. איסכמיה עלולה להוביל לסיבוכים חמורים, כולל התקפי לב ושבץ מוחי. אם איש מקצוע בתחום הבריאות לא מצליח לאבחן או לטפל באיסכמיה, או אם הם מספקים טיפול שגוי, הדבר עלול להוביל לנזק חמור למטופל. במקרים כאלה, עשויה להידרש חוות דעת משפטית רפואית כדי לקבוע האם קרתה רשלנות והאם המטופל זכאי לפיצוי.

אלח דם

אלח דם (ספסיס | Sepsis) הוא מצב מסכן חיים שיכול להתרחש כאשר מערכת החיסון של הגוף מגיבה יתר על המידה לזיהום, מה שמוביל לדלקת נרחבת ולנזק לאיברים. אלח דם יכול להיגרם על ידי מגוון רחב של מחלות זיהומיות, כולל דלקת ריאות, דלקות בדרכי השתן וזיהומים במחזור הדם. אם איש מקצוע בתחום הבריאות לא מצליח לאבחן או לטפל באלח דם, או אם הם מספקים טיפול שגוי, הדבר עלול להוביל לנזק חמור למטופל. במקרים כאלה, עשויה להידרש חוות דעת משפטית רפואית כדי לקבוע האם קרתה רשלנות והאם המטופל זכאי לפיצוי.

מפרצת אבי העורקים

מפרצת אבי העורקים ומפרצת מוח הם שני מצבים חמורים שיכולים להיגרם מרשלנות רפואית. מפרצת מתרחשת כאשר כלי דם נחלש ובולט, מה שעלול להוביל לקרע ולדימום מסכן חיים. אם איש מקצוע בתחום הבריאות לא מצליח לאבחן או לטפל במפרצת, או אם הם מספקים טיפול שגוי, הדבר עלול להוביל לנזק חמור למטופל. במקרים כאלה, עשויה להידרש חוות דעת משפטית רפואית כדי לקבוע האם אירעה רשלנות והאם המטופל זכאי לפיצוי.

לחץ דם גבוה

יתר לחץ דם הוא מצב קרדיווסקולרי שכיח שיכול להיגרם או להחמיר על ידי רשלנות רפואית, הסיבוכים עלולים לכלול התקפי לב, שבץ מוחי ונזק לכליות.

חוות דעת מחלות וכלי דם
מחלות לב וכלי דם

הגשת חוות דעת רפואית לביטוח לאומי

רשלנות רפואית בתחום מחלות לב וכלי דם עלולה לגרום לנזקים כבדים וארוכי טווח אשר עלולים לפגוע ביכולת התפקוד והתעסוקה. במצבים כאלה ניתן לדרוש קבלת תגמלים מהמוסד לביטוח לאומי.

במסגרת הבקשה יש לספק את כל המידע הרפואי הרלוונטי וההשלכות של מצב זה על התפקוד ואורח חייו של המבקש. הבקשה תעבור דרך ועדה רפואית לבחינה מעמיקה של המקרה ולשם מתן החלטה אם יש פה מקום להענקת תגמולים כספיים ואת ההיקף שלהם.

חוו''ד רפואית עבור קבלת תגמולי ביטוח ושב"ן

חולים אשר מבוטחים בביטוחי בריאות ציבוריים מורחבים (שב"ן) או בביטוחים פרטיים רשאים להגיע תביעה לשם קבלת תגמולי ביטוח.  חברות הביטוח בוחנות היטב את מצבו הרפואי של התובע וקובעות על פי הבדיקות שלהם האם הוא זכאי לתגמול. במקרים של סירוב ניתן להגיש תביעה לבית משפט באמצעות חוות דעת של קרדיולוג מומחה ומנוסה לשם קבלת הפיצויים המגיעים לכם.

איך זה עובד?

איתור רופא מומחה

בחירת רופא מנוסה המתמחה בתחום התביעה

בחינת החומר הרפואי

כולל איסוף מידע לשם בדיקה האם היתה רשלנות רפואית

כתיבת חוו"ד רפואית

חוו"ד מקיפה הכוללת ממצאי בדיקות, אבחון רפואי והערכת אחוזי נכות

הגשת חוו"ד לביהמ"ש

מתן עדות הרופא המומחה והצגת חוו"ד המקיפה למקסום הצלחת התיק

אנו כאן בשבילכם ונשמח להכווין אתכם בבחירת רופא מומחה מתאים בהתאם לסוג הבעיה הרפואית והנזק הגופני/נפשי שנגרם לכם לשם מקסום סיכויי תוצאות התביעה!

צור קשר לקבלת חוות דעת רפואית